you have 0 friends


nu sunt fan southpark. si nu sunt de acord cu tot ce zic ei. uneori nici macar cu 1%. dar cu ultimul episod m-au dat pe spate. nu ma asteptam sa puna o intrebare atat de grea.

care e ideea episodului? pai baietii isi fac profil pe facebook. si intregul episod urmareste interactiunea lor atat fata in fata cat si prin intermediul facebook-ului. pe moment am avut intentia de a va povesti episodul, da` cred ca mai bine il veti descoperi voi singuri.

revenind la intrebare. la un moment dat in cadrul episodului apare intrebarea:" cine e mai important? userul sau profilul lui?" pentru mine, episodul s-a oprit acolo si am inceput sa ma gandesc la intrebarea asta.

cine e mai important? userul sau profilul lui? pare o aberatie sa pui o asemenea intrebare. raspunsul logic si instant e ca userul e mai important. dar, cand ma refer la profil, nu ma refer doar la poza si datele de nastere, ci la intreaga interactiune care apare intre tine si ceilalti de pe facebook.

aici intra comentariile, intrebarile, quiz-urile, pentru prieteni, pentru 2 prieteni, mafia wars, farmville si toate celelalte lucruri care exista acolo si care de multe ori "parca" ne forteaza sa ramanem logati.

va dau un exemplu: farmville. am fost captivat de joc. in asemenea hal incat, fiind in vizita la un prieten, i-am cerut sa ma lase sa intru online ca mi-a crescut recolta si trebe sa o culeg si sa plantez alta. n-are rost sa mai povestesc de ridicolul situatiei.

cand un profil are asemenea influenta asupra userului, incatusandu-l practic in lumea lui virtuala, nu prea mai poti afirma ca userul e cel important ci ca el devine sclavul profilului de pe facebook.

hai sa vad cine mi-a mai comentat, cine ce mai face, cine si-a pus poze noi, i like this, hai sa mai fac un quiz... nu vi se par cunoscute lucrurile acestea?

nu sunt impotriva facebook-ului, in fond il folosesc pentru promovarea blogului. dar consider ca in orice lucru trebuie sa existe moderatie. cei care ma aveti in lista de prieteni ati observat, banuiesc, ca eu nu mai joc farmville sau orice altceva, sau ca nu mai raspund la quiz-uri decat foarte rar... sau la intrebarile puse pe "peretele" meu.

nu va cer sa renuntati la facebook. ci doar sa va ganditi daca merita sa investiti atata timp in profilul vostru. as putea sa merg mai departe cu intrebarile, dar deobicei nu prea ai ce discuta in mod logic cu dependentii, indiferent de substanta lor, iar in cazul de fata, am vrut sa vorbesc dependentilor de facebook... din nefericire prea putini ma vor auzi... sunt prea ocupati cu profilul....

stan, poke ur grandma...

8 Comments »

  • gravatar aceeasi eu

    mda. poza din final merita toti banii! ;) desi se spune ca dovada unei relatii profunde intre 2 oameni se vede atunci cand ei pot sta unul langa celalalt fara sa-si spuna nimic... ;)

  • cineva spunea ca prietenul adevarat e cel care iti intelege tacerea... desi sunt foarte sigur ca intre cei doi din poza e o tacere stanjenitoare... chiar daca fiecare o intelege pe a celuilalt... :)

  • oare o ajuns cineva sa fie dependent de "pentru prieteni"? Eu de rezolvat erorile de acolo:D

    tare ca le-ai pus in lista ;)

  • sa stii biskis ca au ajuns cativa sa fie dependenti de aplicatia ta:)

  • gravatar gaby

    nice..frumoasa abordare...nu sunt un fan facebook sau a altor retele de socializare,desi am cont pe majoritatea..de cele mai multe ori am intrat din curiozitate sau ca un mod de a ma refugia de problemele cotidiene...am eliminat din start dependenta si incerc sa pe cat posibil sa ma debarasez de unele "obiceiuri" prin prisma folosirii cat mai eficiente a timpului..

  • multumesc gaby :)

  • gravatar Anonim

    nice...cred ca toti isi dau seama de cat de mult timp la manaca facebook-ul(farmville si alea, alea)...si eu le placeam dar am renuntat..time means money... sau knowledge..

  • oh da...

Leave a comment