despre pierderea rabdarii...



am avut acu ceva vreme o discutie cu o persoana pe care o stimez enorm, chiar daca nu ii arat lucrul acesta, despre un fapt banal: lipsa solo-urilor instrumentale de calitate din piese.

adica, orice piesa incepe, are continut mai mult sau mai putin interesant si apoi se termina. pe vremuri in continut mai era si cate un solo care dadea autenticitate piesei. era ca un fel de semnatura. cand auzeai primele note stridente deja stiai ce piesa e.

una din concluziile discutiei a fost ca ne-am pierdut rabdarea de a mai asculta o piesa pana la capat. adica sa fim seriosi, cati dintre voi, daca va trimite cineva o piesa pe youtube si vedeti ca are mai mult de 3-4 minute, nu va dati deja ochii peste cap?

sau daca o postare are mai mult de o pagina cat ecranul, cati dintre voi nu sariti peste si cititi prima parte si finalul? ce sa mai zic daca un film are mai mult de o ora jumate...

eu vad doua probleme aici si a treia mai profunda dar despre ea vb mai incolo. prima problema e ca ne-am pierdut rabdarea de a mai asculta, lectura sau de a urmari ceva. ne plictisim cu o rata alarmanta. oare pierderea rabdarii sa fie unul din motivele depresiei generatiei actuale?

a doua problema vine din partea celor care creeaza. si-au pierdut rabdarea in creeare si scot o creatie mai nefinisata, mai brutala, mai fara continut, care uneori mai mult zapaceste si asta doar pentru a scoate cat mai mult si cat mai repede pe piata pentru a lua atentia celui care ii asculta, citeste sau urmareste...

nu stiu care sunt primii vinovati. noi pentru ca nu avem rabdare cu creatiile astea sau artistii ca ne hranesc cu prajituri neterminate?


rabdarea, se stie, e o virtute. iar cel mai bine au invatat asta si nu cu o placere debordanta, parintii nostrii si cei care acum au peste 30 de ani cand erau fortati sa stea la cozi interminabile pentru a cumpara ceva.

o chestie ironic-amuzanta: pe vremea comunistilor, daca mergeai pe drum si vedeai o coada te duceai si stateai si tu la ea, chiar daca nu stiai ce se da. important era sa primesti. nu conta ce. si stateai cu orele sa primesti...

si acum sa revenim. ne-am pierdut rabdarea. si asta e unul din lucrurile cele mai grave. ne-am obisnuit asa de mult cu viteza ca uitam sa mai asteptam. vrem totul si vrem acum. vrem sa fim cei mai buni, cei mai bogati si cei mai bine vazuti dar fara sa trebuiasca sa o luam pe drumul lung, anevoiossi normal. sa nu trebuiasca sa umblam in genunchi. sa nu trebuiasca sa muncim din greu pentru asta.

stiti ce mi se pare amuzant? cei care sunt in ziua de azi rabdatori si stiu sa astepte sunt considerati lenesi. ei nu se incadreaza in tiparul de viteza al vietii asteia. sunt melcii si broastele testoase de pe autostrada...

si zi-mi: tu ai citit tot ce am scris aici? sau ai sarit peste pasajele care spuneau ca exact asta o sa faci?

invatati rabdarea. cultivati rabdarea. cineva zicea ca lucrurile bune se intampla celor ce stiu sa astepte. oare asa sa fie? eu inca astept...

13 Comments »

  • gravatar unu mic si verde

    am citit tot! noroc ca dai enter des la text si scri in paragrafe, daca era plin nush daca citeam tot. Glumesc! :) Mi`am pierdut rabdarea cu mine, ploaia sa fie de vina sau cafeaua de azi dimineata ? si eu care ma intitulam cel mai rabdator in toate.. am citit tot in afara de poza si video ;)

  • sa asculti si piesa;)

  • gravatar me:)

    am citit de 2 ori:)o data am sarit peste paragrafe..a doua oara am citit tot:))deci sunt exemplu viu a ceea ce ai spus:)dar parerea mea e ca si creatorul are o parte de vina..nu se mai scrie ..nu se mai fac filme ca inainte..acum totul e cat mai pe banda si comercial...sunt unele filme..pearl harbor...a beautiful mind..si ar mai fi cateva care depasesc o ora jum da ti se pare ca au trecut 30min...cred ca nu mai e suspansul ala si "datu de gandit" (daca ma intelegi)in cartile si filmele de azi...acum e asa de previzibil tot incat dupa 20 de min te prinzi cum se termina totul si dai paginile si "cadrele"in cazul filmelor...dar DA nici noi nu mai avem rabdare pt nimic...VREU TOT SI VREAU ACUM!..pt ca maine o sa vreau altceva:)

  • @me:): cum sa vrei maine altceva daca astazi vrei tot? mai ramane ceva pentru maine daca astazi deja vrei tot ce ai putea vrea?:-?? a little contradictie.. :)

  • gravatar me:)

    da..clar ca ramane..pt ca vreau tot ce a fost si este pana azi!...dar daca maine apare ceva nou?nu cunosc decat trecut si prezent...si vreau ce cunosc..nu pot sa vreau ceva ce nu cunosc...deci nu pot sa vreau ce e maine..sau nu?:))

  • @me:): uhm... ma doare capul. brusc si dintr-odata:)). intelegi cuvantul TOT? sau ne jucam de-a alba-neagra:-". sau unul dintre noi doi generalizeaza iar celalalt particularizeaza. ma intreb cine...

  • gravatar gaby

    :))cu siguranta am citit tot..uneori citesc chiar de mai multe ori un blog care mi se pare interesant...sau ascult de mai multe ori o piesa buna,recomandata de cineva...
    in privinta pierderii rabdarii sunt de acord cu tine,este un factor determinant pentru aparitia depresiei,mai ales cand iti pierzi rabdarea cu tine...
    in privinta celor care creaza si ne hranesc cu "prajituri neterminate" o parte de vina o avem si noi...practic noi suntem consumatorii..noi ar trebui sa impunem ce dorim sa ascultam,sa citim...si aici intervine lipsa de educatie...cum iti explici ca otv-ul are mereu un rating ridicat?sau faptul ca un ziar de scandal este citit mai frecvent decat orice alt ziar (excluzand ziarele sportive)..
    ar fi multe de spus..e un subiect mult prea ccomplex...sper sa revin cu un nou coment mai amanuntit...
    o seara placuta iti doresc?

  • gravatar gaby

    si app...melodia e superba...foarte relaxanta ..

  • Pe viitor sa scriu, oare, postari scurte ca sa nu le vina cititorilor să sară peste "cuprins"? :D

    Totuşi, până unde poţi condensa ceea ce vrei să spui fără să rişti sş nu mai fii înţeles? în loc de prăjitură ne prezentăm doar cu glazura? :D

  • gravatar gaby

    depinde cum asimileaca cititorul informatia primita...cei care s-ar peste cuprins sunt probabil superficiali...

  • gravatar gaby

    asimileaza*,imi cer scuze..

  • @gaby: otv-ul are rating mare pentru ca e plina tara de prosti. scuza-ma ca vorbesc asa de dur. da` e o realitate. poate e prea mult spus prosti. ce vreau sa zic de fapt e ca e plina Romania de oameni care refuza sa mai gandeasca. si atunci isi umplu capul cu toate aberatiile si abjectiile posibile si imposibile.
    dar despre asta alta data:)

    @arcadia: postarile tale mi-au placut intodeauna. si le sorb. ma enervez uneori ca dupa ce te citesc vad doar linii albe in fata ochilor. cauzat de faptul ca scrisul tau e alb pe fond negru:)

    inca nu am gasit o formula pentru condensarea informatiei astfel incat sa nu plictisesc da` sa imi exprim si parerea. oare cum ar fi daca in loc de prajitura sau glazura le-am da doar reteta? :-"

  • chestia cu fondul negru am deliberat-o si eu, mult. am ales-o strict din cauza fotografiilor care, mi se pare mie, arata mai bine decat pe fond deschis.

    cat despre prajitura, condensare mai mare decat reteta nici ca se poate! =))

Leave a comment