T-1



poate o fi cafeaua de vina... poate altceva. poate altcineva. nu conteaza motivul. intrebarea oricum ma framanta de prea multa vreme. vreau sa ma eliberez de ea. sa scap. desi e ca si cum as scapa de un brat, sau un picior...

uneori sunt ostaticul unei singure idei, sau a unui singur gand. sau a unei singure intrebari, care ma rascoleste si imi macina toate celelalte ganduri si intrebari ca pe niste boabe de ceva si lasa in urma numa` un praf, impropriu i-am putea spune faina... dar nu. faina o folosesti la ceva. are un rol. praful gandurilor mele e nociv. asa ca trebuie imprastiat.

devine cu adevarat daunator doar atunci cand se gaseste in depozite mari si dezvolta un comportament coroziv..., de-aia trebuie imprastiat. cat mai fin posibil...

devine frustranta intrebarea mea. si cele doua raspunsuri care le am pentru ea se contrazic pana in maduva cuvintelor, se exclud reciproc. se anihileaza unul pe altul, astfel ca eu raman fara un raspuns categoric.

dar voi scapa de intrebarea asta. sunt sigur. intotdeauna a aparut o alta intrebare sau un alt gand sau alta idee sau alt sentiment care le-a inabusit pe toate dinainte, astfel ca n-a mai ramas decat franturi, schelete diforme din vechile ganduri. intreg cortex mi-e plin de putreziciune. imaginatie bolnava.

sa atrag blestematia si peste voi? sa va spun intrebarea? dar este o regula. daca va pun intrebarea trebuie sa o rumegati bine inainte de a da un raspuns. nu sunt permise raspunsurile instant. incercati sa va asezati pe ambele baricade. fiti si pro si contra. nu trebuie sa imi dati raspunsurile. raspunsurile sunt pentru voi. intrebarea e personala. de aceea si raspunsul va fi personal. pentru o dezbatere mai profunda, stiti unde ma gasiti...

apropo stiti care e pozitia optimistilor si a pesimistilor legat de dreptele paralele? pesimistii: "dreptele paralele nu se intalnesc niciodata". optimistii: "dreptele paralele se intalnesc la infinit".

macinati-va si voi gandurile: de ce-as mai visa?

16 Comments »

  • gravatar me:)

    nu ii deloc instant si daca te gandesti o sa vezi:)...de ce as visa?pt ca pot!!

  • gravatar Anonim

    imi place cum ti-ai descris starea. nu-mi place ca trebuie sa treci acum prin ea. are totusi o parte buna. poti crea, poti scrie, dupa parerea mea, cel mai bine cand te afli in asemenea stari de angoasa. in legatura cu obsedanta intrebare, iti voi raspunde printr-o intrebare si nu pentru ca ocolesc posibilul raspuns.

    Poti sa nu visezi?

    eu nu cred ca ai de ales. nu poti fi realist 100%, cu picioarele pe pamant, mereu constient de ce se poate si ce nu. nu poti sa nu visezi, sa nu vrei mai mult, sa nu te vezi asa cum ai vrea sa fii.

    cu mult drag, rautate_mica

  • @me:) pentru ca pot, ala nu ii un argument. iti dau si un mic exemplu : pot sari de la etajul 1, dar aia nu inseamna ca si sar. pot sa ii scuip pe toti pe strada, da` aia nu inseamna ca o si fac. "pot" o gramada de chestii.. da` aia nu inseamna ca le si fac... :)

  • @rautate_mica nu sunt de acord cu fatalismul. fac pentru ca nu am de ales. intotdeauna am de ales...

  • gravatar Anonim

    eu nu-l vad ca fatalism. omul nu poate zbura. poate sa aleaga sa zboare cu avionul, dar nu el nu poate zbura, asa cum nu poate sa nu viseze.

    rautate_mica

  • @rautate_mica: inca incerc sa descopar legatura intre zborul cu avionul, zborul omului si nevisarea:-" poate share-uiesti niste lumina aici :-"

  • gravatar aceeasi eu

    intotdeauna mi-am zis ca optimistii au grave probleme cu logica. la fel cum nu se intalnesc dreptele paralele la infinit (aici nu mai trebuie sa intreb unde si ce e infinitul, ca ar fi o alta intrebare inutila), prea de multe ori chiar nu avem de ales...

    n-am nici eu raspuns la intrebarea ta. am incercat de o vreme chiar sa-i astup gura. imi place doar sa-mi imaginez ca intr-o gradina zoologica fel de fel de animale innebunite tanjesc dupa libertate, mai exact dupa "mediul lor". ele nu-s de pe-acolo... la fel cum noi nu suntem de pe-aici. de-aia visare. poate chiar ne curge prin vene sa dorim ceva superior...

    imi place postarea ta. ;) parca ai fi mishucu.

  • gravatar Daiana

    Visezi pentru ca ai nevoie de o realitate virtuala in care sa te refugiezi in anumite momente.
    Visarea e o iluzie care te poarta acolo unde ai vrea sa ajungi;pentru ca nimeni nu viseaza sa traiasca intr-un loc si mai repulsiv/rau/trist decat cel in care este deja.
    "de ce ai MAI visa"deci recunosti ca ai un caracter utopic si cauti un motiv ca sa continui sa fii asa.

    Incearca sa traiesti o zi fara sa ai ganduri,sa te intrebi "ce s-ar fi intamplat daca" fara sa-ti imaginezi nimic,si ai sa gasesti singur raspunsul intrebarii tale,asta in momentul in care o sa renunti sa fii "nevisator".Un om care viseaza e un om care spera la mai mult,acela esti tu!

    Daca nu poti avea ceva in realitate,de ce sa nu fie macar in mintea ta? E un avantaj al cuvantatorilor,de care ar trebui sa profitam,nu sa ne lepadam.

  • gravatar lavi

    pt ca trebuie sa visez .. pt ca e singurul lucru care poate sa ma faca sa traiesc ,chiar si pt un scurt timp, in lumea pe care mi-o doresc.pt ca-i singurl lucru pe care nimeni nu ti-l poate lua si la care ai dreptu nelimitat.

  • gravatar io

    nu raspund la intrebare nu e un raspuns e o afirmatzie : eu daca nu as visa as fi nimic as fi pe nicaieri . asa si cat despre optimism mai am putzin si ajung la infinit daca continui asa :)) :P pupu mishu :*

  • @aceeasi eu: poate nu suntem de-aici... poate de-aia...

    @daiana: ...so.. am nevoie sa visez ca sa sper la mai mult?

    @lavi: nu crezi ca visarea asta e un fel de minciuna?

    #io: cand ajungi la infinit sa ma suni...

  • gravatar Anonim

    pentru k asa suntem noi creati. pentru ca visam, de multe ori, ptr k idealizam ceva. avem nevoie sa vedem k exista ceva dincolo d rational si fara absolut nicio explicatie logica si care sfideaza legile fizicii. si d multe ori ii spunem: vis. unii viseaza la infinit, altii niciodata. aducand cele 2 in balans, traim zi de zi.
    matematic insa 2 drepte...poate k nu se vor intalni niciodata... dar 3, 4, 5,6, 7, 8...infinit. in final se vor intalni.
    cred.
    dar fiecare are dreptul la o parere.

    alexa

  • gravatar Anonim

    Eistein zicea....ce e un om fara vise? :) stia el de ce a zis asta :) eu m-am intrebat altceva ieri...si anume: ce rost isi au toate lucrurile? viata in sine? nu stiu exact de ce am avut aceasta intrebare, dar ma rog...

  • @alexa: dreptele paralele nu se intalnesc... niciodata. de-aia sunt paralele;)

    @anonim: nici eu nu stiu de ce am aceasta intrebare.. dar incet-incet piere.

  • gravatar me:)

    ok...sa incercam altcumva...pt ca pot nu in sensu in care ai inteles tu..si vad de ce pt ca a fost cam ambiguu rasp.meu...pt ca pot in sensul ca asa am fost creati..sa putem visa..de ce sa vorbesc?pt ca Dumnezeu a pus in mine darul vorbirii...de ce sa gandesc?raspuns la fel:)..deci sa visez pt ca pot:)Domnul mi-a dat voie..nu is nici pesimista nici optimista din fire..dar daca Domnul ma lasa sa visez atunci eu o fac:)

  • gravatar Daiana

    "@daiana: ...so.. am nevoie sa visez ca sa sper la mai mult? "
    Nu poti defini visarea ca avand un singur rol-inseamna evadare,relaxare,desprindere de real...
    Dar da,ai mare nevoie de vise,planuri,idei,ca sa poti spera la mai mult;sau ai stat candva in casa gandindu-te cum ar fi sa fii un om fara casa,sau sa fii bolnav,singur...Nu! Dar te-ai trezit de cateva ori macar visand la un loc linistit,poate chiar luxos,intr-o lume in care sa fie totul posibil,sa iti faci diverse scenarii in cap cu persoane cu care in lumea reala nu prea ai sanse.Sau doar eu sunt o asa visatoare?

Leave a comment