nici eu nu cred in dragoste...

am urmarit aseara un documentar care m-a tulburat. era pe bucati de cate 10 minute, da` nu asta conteaza. era despre copiii strazii care isi duceau veacul intr-o statie de metrou din bucuresti.

felul in care relationau intre ei, structurile de conducere, supravietuirea si chiar incercarea de educare a lor cu ajutorul unor asistenti sociali totul e dincolo de cea mai neagra realitate. e destul de vechi filmul. dar cat se poate de actual.

cel mai mult m-a cutremurat raspunsul la o intrebare adresata uneia dintre fetele de-acolo. "crezi in dragoste?" "nu. nu cred in dragoste. eu cred in Dumnezeu. ca El e mai mare..."

m-a cutremurat raspunsul ei. are dreptate. chiar daca la un nivel foarte simplist. dar are foarte mare dreptate. Dumnezeu e mai mare decat dragostea, chiar daca Dumnezeu e si dragoste. Dumnezeu e si bunatate si dreptate...

eu zic ca merita sa va rupeti o bucata de timp ca sa va uitati la modul in care isi duc viata macarena, ana, marian, mihai... o viata careia nici macar viata nu ii poti zice, dar dupa cum zicea mihai, care are 12 ani: mie imi place cel mai mult ca sunt liber...

uneori ne vaitam asa de mult de viata incat uitam sa o mai traim...

13 Comments »

  • gravatar Anonim

    e cu adevarat dureros sa ii vedem asa.... si e mai dureros sa vedem atatia oameni care trec nepasatori pe langa ei:)poate daca fiecare dintre noi,cei 3000 si ceva de viewers care am vazut filmuletul pe youtube,am face ceva ,am putea schimba macar putin viata acestor copiii,si a celor din garile oraselor noastre... poate nu ajunge doar sa fim constienti de situatie,poate ar trebuii sa o si schimbam....in orice caz pentru acesti copii''THE HUNGER FOR LOVE IS MUCH MORE DIFFICULT TO REMOVE THEN THE HUNGER FOR BREAD"

  • stii ce e aiurea? ne-am prea obishnuit sa privim. sa luam la cunostinta. am ajuns sa consideram anormalul o obishnuinta... nu mai stiu cine sunt cei care trebuie salvati, ei sau noi?...

  • gravatar Anonim

    poate parea ciudat dar knd lucrezi cu categorii sociale defavorizate cum sunt numite poti invata foarte multe de la ei.iar nepasarea e o boala tare grea care iti omoara incet si sigur sufletul.nu poti sa ii ajuti pe toti dar macar poti sa incerci sa ii ajuti pe cati poti indiferent ca e vb de 1,2, 1000 sau 1 milion, important e sa reusesti sa te preocupi si de altii nu doar de tine.vei descoperi k poti trai mult mai bine preocupandu-te de altii decat de tine, iar pacea si linistea interioara atunci knd te lupti pt a-i ajuta pe altii sunt o avere nepretuita:dthin about that mish...

  • i`m gandesc about that :)

  • Să ai parte de un Paşte Fericit!

  • multumesc zamfir, la fel iti doresc si tie :)

  • gravatar Anonim

    Lasati fratilor tastaturile si identitatea asta virtuala din spatele careia va tot dati cu parerea si filosofati... Iesiti afara si faceti ceva- va asigur ca bietii copii nu va vor citi blogurile si nici n-ar avea nimic de castigat daca ar face-o. Ce fapte bune ati facut de Paste? Ce ati dat si altora din belsugul vostru (doar aveti calculator si abonament la "net", deci va permiteti anumite chestii...). Mi-e sila cand citesc si gunoiul asta de pseudo limbaj corcit cu engleza- nu aveti nici cel mai mic respect pentru limba romana. Va veni ziua cand vi se va cere socoteala pentru ce ati facut, iar atunci credeti-ma ca ceea ceva conta va fi asta:
    "44. Atunci Ii vor raspunde si ei: "Doamne, cand Te-am vazut noi flamand, sau fiindu-Ti sete, sau strain, sau gol, sau bolnav, sau in temnita, si nu Ti-am slujit?"
    45. Si El, drept raspuns, le va zice: "Adevarat va spun ca, ori de cate ori n-ati facut aceste lucruri unuia dintre acesti foarte neinsemnati frati ai Mei, Mie nu Mi le-ati facut." (Matei 25)
    Prea multa vorba, prea putina actiune....
    Hristos a inviat! Spune-o si altora, prin fapte...

  • gravatar Erdenwurm

    Imi place ca mai gasesc oameni cu picioarele pe pamant.
    Printrenori, ai de gand sa faci ceva in legatura cu oamenii, in special copiii, care traiesc mancand din gunoaie si traiesc pe strada sau doar o sa scrii folosind cele mai frumoase metafore care exista pentru a descrie viata mizerabila pe care o traiesc ?
    Te-ai gandit sa renunti la ceva ce nu ai nevoie si sa ajuti un om intr-o situatie ca asta?
    Prea mult ne plimbam prin mall-uri cu iphonul in buzunar si laptopul in ghiozdan si scriem cat de rau ne pare ca bietii oameni care stau in frig si is flamanzi, nu crezi ?
    In fiecare zi se aduna o tona de pareri de rau si nu se intampla nimic, in nicio privinta.

  • anonim... mai taci!!!!

    erdenwurm, sa stii ca au fost ocazii cand am dat haine celor care n-aveau, sau o placinta celei care cauta in gunoaie desi nu mancasem nimic toata ziua...

  • gravatar me:)

    anonimul de mai sus..acum ca ai citit "gunoiul asta de blog"sau cum i-ai zis ai facut ceva in legatura cu copiii aceia sau pur si simplu te-i rezumat la a-l jigni pe mishu si ceea ce scrie el?aaaa..si apropo ce bine ca e sarbatoarea Pastelui,a Invierii Domnului ca putem sa facem si noi fapte bune..in restul anului nu prea conteaza..important e si te citez"ce fapte bune ati facut de Paste'"..ce bine ca am scapat pana anul viitor de facut fapte bune nu?...mi-e jena de cei care se dau mari crestini dar atat..un CRESTIN adevarat ar fi lasat orice fel de comentarii deoparte si ar fi mers si ar fi actionat..citez"prin fapte"nu?nu ar fi stat sa scrie pe un blog'"oarecare"cum ar trebui sa fim noi restu...ne-ar fi aratat!!!

  • me... mi-ai luat cuvintele din gura... aproximativ...:)) ce ma amuza intr-un mod ironic e ca anonimul respectiv vorbeste de identitati virtuale si ca ne ascundem sub ele... dar daca ar analiza putin lucrurile ar putea sa vad ca nu ma ascund. sunt suficient de la vedere pentru cei care vor sa stie cine sunt. dar anonimul nostru e atata de anonim incat nici macar anonim nu poate fi...

  • gravatar Anonim

    Draga "me:)" intentia mea nu a fost sa jignesc pe careva, Doamne fereste! Daca ai citi cu atentie, termenul "gunoi" l-am folosit referindu-ma la limbajul corcit pe care multi il folosesc in explimare, batandu-si joc de limba mea materna. Daca esti vorbitor de engleza si ai facut efortul sa inveti romana, am un sfat: mai studiaza, esti pe drumul bun!!! Mihai, succes si la mai mare, dar incearca te rog sa interactionezi cu ceilalti mai mult "offline", vorba reclamei...

  • Eu am invetat ceva de la viata...desi dureros si sarcastic, NU OFER AjUTOR ATUNCI CAND NU MI SE CERE.
    asa cum spunea si "printrenori" mi s-a intamplat sa fiu pusa in situatia de a imilua de la gura in conditiile in care nu mancasem nimic, am oferit din inima celui sarman de pe strada fornetti,care pt mine in liceu era un lux, iar sarmanul...m-a privit scarbit. Am oferit adidasi..care nu erau de firma..si au strambat din nas...le-am oferit posibilitatea de a face un ban,muncind si m-au privit cu ura.
    Acum, inainte de a ajuta pe cineva, ma gandesc de doua ori. Ajut batranele pe care le intalnesc in drumul de la universitate la unrii pentru ca mi se rupe inima..insa...numereu ajutorul e bine primit

Leave a comment