prieteni la second-hand

ma amuza reclamele care scot in evidenta calitatile nebanuit de extraordinare si neprevazute ale produselor prezentate ca fiind exact ceea ce avem nevoie, chiar daca pana atunci nu stiam ca exact asta ne lipsea pentru a ne intregi cercul, pentru a atinge nirvana, pentru a fi perfectiunea intruchipata, pentru a putea gati fara a te satura...

cel mai tare ma atrage pretul. doar 99,9999 de lei.cu alte cuvinte e cel mai bun produs creat vreodata de om si stupoare: e cel mai ieftin de pe piata.
acuma nu vreau sa spun nimic, sau sa arat cu degetul, dar ganditi-va putin. un produs costa x din care a costul materialelor, b costul manoperei, c costul transportului, d costul promovarii, e t.v.a, f timbru verde, g alte taxe care nu imi vin in minte.

iar acuma, va dati seama ce ieftin ar fi produsul respectiv daca, am elimina costul manoperei, transportului si al promovarii?

cum putem face asta? simplu. sa ne dea materialele si schema ca il facem noi asa cum stim. doar noi ne pricem la orice.

ne plac chestiile instant. ne plac chestiile pe care nu trebuie sa dam multi bani dar de la care pretindem totusi o durabilitate si o calitate exagerata. ne-am invatat ca nu trebuie sa investim mult ca sa avem un lucru de calitate indoielnica, un surogat, un inlocuitor pentru ceea ce ne trebuie de fapt.

cea mai tampita chestie mi se pare maturatorul de scame, ala cu care te apleci sa dai pe covor si e din plastic, iar, dupa ce dai de doua trei ori se desface in bucatele...

problema apare atunci cand nu mai stim sa facem diferenta intre lucruri si persoane, ajungem sa aplicam acelasi algoritm si persoanelor. investim putin timp si interes intr-o persoana dar in acelasi timp cerem sa fie in stare sa ne duca poverile devenind astfel cel mai bun prieten.

alex imi zicea un banc in vara: trei pastori de biserica stateau si se marturiseau unul altuia. primul zice: am o problema. imi place sa mai pip cate-o tigara din cand in cand. al doilea zice: si eu am o problema. imi place sa ma mai imbat din cand in cand. al treilea zice si el: baieti am o problema mare. mie imi place sa barfesc....
alegeti de aici ce vreti.

un prieten trebuie nascut din framantarile interioare si avut tot timpul inaintea ochilor tai. un prieten nu poti sa il modelezi din materiale second-hand iar apoi sa te astepti sa fie de inalta calitate.

un prieten nu trebuie confundat cu un aspirator chinezesc sau un maturator de scame din plastic. sa il scoti din dulap cand ai ceva murdarie de adunat de pe jos, mai apoi sa te miri ca se strica murdarindu-ti toata camera...

macar din cand in cand sa facem niste alegeri gandite, in care sa nu alegem cu buzunarul ci cu mintea si cu inima. ma refer la oameni.

daca ai gasit un prieten bun, pretuieste-l. nu stiu daca se mai fabrica o astfel de stofa. s-ar putea sa fie ultimul exemplar...

postul asta l-am scris, fiind inspirat de o idee de-a lui Yonne....

8 Comments »

Leave a comment