de craciun, oamenii cauta iertarea


s-a intamplat un lucru ciudat. dupa ce s-a lasat frigul si s-a depus zapada peste tot, oamenii au inceput sa se inmoaie. au inceput sa devina mai buni. sa daruiasca. sa socializeze. sa se joace. de parca toate conventiile sociale atribuite maturitatii s-au topit brusc si toti au fost inundati de bunatate, jovialitate si de un spirit ludic.

au inceput deja peste tot campanii gen:" daruieste din inima de...." si in locul punctelor se poate pune orice. si toti daruiesc. ma simt ca intr-un film low budget, in care actorii joaca, nu prost, ci incredibil de prost.

de craciun, cu c mic, oamenii cauta iertare. poate nu in vazul lumii. cineva zicea ca dam nu pentru ca vrem sa dam sau pentru ca vrem sa ajutam ci dam doar pentru a ne simti noi mai bine. pentru a mai bifa o "virtute" afisata excesiv ca o femeie de moravuri usoare care se rujeaza din abundenta incat iti intorci ochii de la ea in greata.

chiar credeti ca daca daruiti acuma niste nimicuri, vi se va sterge intreg anul de nebunii si rautati? de invidii si manii? zambesc ironic.

omul nu a fost si nu este in stare sa accepte iertarea in dar. nu degeaba anumite biserici, cu b mic, au dezvoltat o adevarata ramura comerciala din comertul cu iertari de pacate. adica logic: esti iertat daca crezi cu adevarat ca esti iertat, dar daca rica-fraierica nu intelege asta si vrea sa isi cumpere iertarea... de ce sa nu ii iau banii?

punem asa mare pret pe ceea ce simtim. dar oare asa am fost meniti sa traim? prin simtamintele inimii? inima care ne creaza iluzii de fericire si apoi ne hraneste cu dezamagiri amare? nu-i de mirare ca exista asa multi oameni frustrati...

daca Adam, ar fi gandit cu capul si nu cu inima... azi poate nu trebuia sa mai sarbatorim craciunul.

tu ce astepti de la sarbatorile astea? ce cauti? ce framantari ai? care ti-e nebunia?
vrem sa ne bucuram de sarbatori... n-ar fi oare mai bine si mai indicat sa ne bucuram de Sarbatorit? si nu ma refer la Mos Craciun....

5 Comments »

  • gravatar Anonim

    chiar ai luat-o razna :) , nu am mai vazut atata pesimism de la Hâncu . Lasa ca e bine ca daruieste lumea ,chiar daca o face din egoism ( desi nu toti o fac din remuscare), ca se mai impaca cu ei insisi , asta e si ideea postului.
    si ce e rau ca e fericita lumea ? macar mai uita lumea de criza.

  • uh,... eu? pesimist? neah... doar un optimist realist.

  • gravatar Anonim

    "tu ce astepti de la sarbatorile astea?ce cauti? care ti`e nebunia?" ..

    asteptari am destule ..as putea sa fiu mai putin irascibila si rautacioasa cateodata :">
    caut oameni frumoasi ..indrazneala ..ochi frumoasi,interesanti ..oameni siguri pe ei ..siguranta ..curajul ..riscul ..acceptarea.
    nebunia mea :)) pff 8-} ..
    p.s : eu va iert pe toti :))) promit!!! :">
    un comentariu cu drag de la m.Ari :P
    ;)

  • la multi anisori m.Ari:D

  • asta e un comentariu lung lung....

    nu ti-am mai citit posturile in ultima vreme...dar am scuza, am ramas fara net, azi l-am recuperat, adica mi-a fost recuperat, adica restituit;));)) :D

    deci, imi place cum scrii tu, si prin "tu" ma refer ca mi-e dor cateodata sa mai lasi ce zic altii si sa iti pui gandurile tale pe desktop(era sa zic hartie dar m-am corectat:D) si postul asa e asa de "tu" :D

    "punem asa mare pret pe ceea ce simtim. dar oare asa am fost meniti sa traim? prin simtamintele inimii? inima care ne creaza iluzii de fericire si apoi ne hraneste cu dezamagiri amare? nu-i de mirare ca exista asa multi oameni frustrati...

    daca Adam, ar fi gandit cu capul si nu cu inima... azi poate nu trebuia sa mai sarbatorim craciunul."

    asta e partea mea favorita din ceea ce ai scris... si u´re right, dar incerc acum sa ma scot... e parte din noi, e ceea ce suntem, sau mai bine nu generalizez, dar e ceea ce sunt si oricat am incercat sa fiu doar logica: ei, bine, nu sunt! e o parte din mine cu care incerc sa ma impac de cateva zile incoace... mi-am luat pana si moto: "i will be okay as long as i don´t do anything stupid"

    numa´bine, si prin bine ma refer chiar la "bine" de la singurul care e "bun" :D

Leave a comment