sa halloween sau sa nu halloween?


pare-se ca am intrat si eu in randul majoritatii internautilor care au ajuns sa gandeasca, in cel mai bun caz, dual. si cand zic dual, nu ma refer la doua modalitati de gandire diferite sau macar asemanatoare sau doua creiere ci pur si simplu se refera la faptul ca imi vine foarte usor sa gandesc si uneori chiar sa imi exprim ideile in romana, engleza si uneori, f rar, in franceza. daca stau sa analizez bine, am depasit pana si limita de dualitate...

cauze? probabil influentele occidentale realizate prin filme, muzica... as vrea sa zic si carti, dar eu nu citesc carti in engleza. ca sa fiu perfect sincer, nu citesc carti. bine nu deloc. ci doar asa o carte la 3-4 ani. poate daca ar fi cartile niste ziare...

tot mai des ma simt asaltat de sarbatorile, nu neaparat americane ci vestice, cum ar fi valentine`s day sau halloween-ul. desi poporul nostru are corespondente la aceste sarbatori, parca mai placute sunt caprele vecinului. mai atractiv mi se pare valentine`s day vs dragobete. sincer acuma, va place cum suna dragobete? cand s-a ales numele, cred ca cineva nu si-a facut treaba cum ar fi trebuit... dar nu ma mira.

apropo, nu stiu daca exista sarbatoare mai tampita ca halloween-ul, poate doar ziua barbatului... dar revenind.

stiti de ce se mascheaza pruncii de halloween?(in continuare scris ca si halouin) probabil ca o sa imi spuneti(si e dreptul vostru sa va exprimati parerea, dar asta nu inseamna ca ma si intereseaza) ca cu cat e mai buna costumatia, cu atat primeste respectivul un "treat" mai bun.

uite cateva tampenii particulare ale sarbatorii:
1. te imbraci in diverse costume de stafii, frankensteini, dracula, vampiri, mumii, etc... cu scopul de-a speria duhurile care se presupune ca in noaptea asta pot sa ne invadeze lumea. yeah right... logic vb e ca si cum te-ai speria de o caricatura de-a ta.
2. mergi din casa in casa imbracat penibil, nu ca sa sperii duhurile ci pentru ca iti place sa cersesti dulciuri. c`mon, nu inteleg de ce nu fac nimic nutritionistii care ne invata sa mancam bine. e timpul sa va revoltati si sa opriti desfraul asta gastronomic... nutritionisti din toata lumea: uniti-va!
3. e singura sarbatoare care iti da dreptul sa te razbuni pe cei care nu sunt deacord cu tine. adica pe cei care nu vor sa iti dea dulciuri.
4. e singura sarbatoare care intrece 1 aprilie in farse. doar ca farsele din ziua asta sunt morbide.
5. se recomanda urmarirea de filme horror ca sa intrii in spiritul halouinului.
6. multi nu stiu ce e halouinul, da` asta nu ii impiedica sa sarbatoareasca.
7. are culori preferate. negru si portocaliu.
8. trebuie sa zici la fiecare familie la care mergi deghizat:"trick or treat?" un fel de ne dati sau va jucam o festa?


lista e deschisa si cred ca se mai pot adauga cateva tampenii...

ca si crestin, ma indoiesc ca e o sarbatoare care merita sarbatorita. adica nici macar sarbatoare nu poate fi numita. cica un preot, intrebat ce parere are ca de aceasta sarbatoare, tinerii se imbraca in draci si duhuri si spirite si etc... raspunde sec:" pai daca doar o zi pe an fac asta, nu e niciun pericol..." eu as completa:"pericolul e ca intreg anul sunt ceea ce se imbraca acuma. cu alte cuvinte acuma devin ei insisi"

eu zic sa nu halouin. hai mai bine pe la mine sa ne uitam la un film. am inteles ca a aparut saw 6....

14 Comments »

Leave a comment