Am pofta de guma Turbo


cati dintre cei care ma cititi mai tineti minte gustul gumei turbo? sau oto moto? cati mai aveti colectiile de masini, motociclete, de avioane si elicoptere panzer sau de fotbalisti?:))
tin minte ca nu era zi in care sa nu vina mama de la lucru si sa nu ne aduca mie si fratilor mei cate ceva... cate-o gumita turbo sau mai stiu eu ce nimicuri pe care le cumpara din statia de autobuz la intoarcerea acasa.
iar bucuria era in extaz cand venea ticu acasa si ne aducea cadouri de sarbatori primite de la fabrica. nici nu asteptam sa se descalte ci ii furam geanta si le imparteam repede: una mie, una tie, doua mie, una tie... eu eram tie, ca eram mai mic si altii faceau imparteala.
nu stiu... da` parca de multa vreme nu am mai auzit pe vre-un copil sa se bucure pentru o guma, sau o punga de pufuleti sau pufarini... mai tineti minte eugenia? n-am mai mancat de mult o eugenie din aia buna cum era cand eram prunc.cu crema aia ca de ciocolata... care avea mai multa cacao ca si ciocolata... probabil atunci era mai buna pentru ca stiam sa o apreciez.
dar mai tineti minte gumele center shock? alea de iti exploda gura de amaraciune cand incepeai sa o rontai da` apoi dadeai de mierea din interior si totul era o senzatie divina...
au fost vremuri mai simple. si probabil ca cei care cauta simplitatea acuma sunt doar niste nostalgici amarati, ca mine...
imi aduc aminte de un banc, care era ceva in genu:"...si spune ce ai vrea sa iti dau cadou de ziua ta? pai tati, vreau un computer cu Intel Core i7 920 box,Gigabyte GA-EX58-UD3R,Corsair DHX DDR3 6 GB 1600 MHz CL8,Gigabyte Radeon HD 4890 1 GB, 2x Seagate ST31000528AS 1 TB 32 MB,LG GGC-H20L,Case Antec Nine Hundred,PSU Sirtec G14C 650 W,Cooler Zerotherm NV120 Nirvana Premium si cu un monitor de.... la care tatal il intrerupe brusc: mai copile, n-ai putea sa te imbeti si tu ca toti copiii de varsta ta?"

apropo.. cei care mai aveti colectiile de la turbo... facem un schimb?

mai tineti minte desenele cu pif et hercule sau cu nu pagadi? sau papa gambalunga, sau prima telenovela transmisa la noi? sclava isaura sau izaura? dar caracatita? cu moartea lui corrado catani?
dallas-ul cu "jere":))
nu puteau sa nu iti placa... altceva nu era.
acuma avem atatea si nu ne mai place nimic...

16 Comments »

  • gravatar Diana

    eu tin minte toate astea:))) dar mai stii gumele alea cu Xena, printesa razboinica?:))sau gumele alea cu muschiulosi pe care niciodata nu am stiut sa pronunt cand eram mica si cred ca nici acum :))nu stiu daca pe acolo erau, la noi era o coada la guma...si popcornu dintre blocuri si semintele unei vecine care le vindea jos si ni le dadea in coif:))mai erau si niste bomboane de calciu.pe la voi nu erau?...era frumos, eram copii, nu aveam nici o grija...

  • gravatar Anonim

    prima telenovela nu o fost "iubiri amagitoare"???:D mi-i dor de bonibon de feriti-va de magarus de abracadabra de minti si de veronica!

  • Pif et Hercule! In sfarsit cineva isi aduce aminte de ei! Intr-o vreme intrebam pe toata lumea daca ii tine minte si toti imi ziceau ca nu. Incepeam sa cred ca au existat doar in mintea mea bolnava. :))

    Eu mai "stiu" minte guma Turbo, si cum sa nu imi amintesc de ea cand primul meu dinte a picat datorita ei? :D Trebuia sa o mesteci fortat 5 minute ca sa o poti mesteca normal apoi, dar totusi, cui nu ii placea?
    Si Eugenia... asa a inceput dependenta mea de biscuiti!

    Ai dreptate, in ziua de azi nimeni nu se mai bucura de o guma asa cum o faceam noi. Lucrurile alea simple care definesc copilaria noastra pentru copiii de acum nu au nicio valoare... dar asta e, lumea se schimba...

  • diana, cum sa nu tin minte samanta la cornet... era foarte buna. era 1 leu cornetul mic si 2 ala mare... da` la ala mare iti punea de te saturai:D:))

    anonim, eu tin minte ca a fost sclava isaura, mai ales ca ma uitam la ea:))

    ramona, lumea se schimba... putem sa ne schimbam cu ea sau sa ramanem nostalgici:)

  • si eu aveam o usa la dulap plina de abtibilduri cu Action Man si Turbo :)) am avut ce sterge pe urma... Mancam napolitana Koukuo Roukou si ma uitam la Capcana Timpului (Quantum Leap) pe PROTV :D Si mai erau niste bomboane bune cu praf de cacao deasupra la alimentara, cumparam la kilogram.

    P.S. Ramona, imi amintesc de Pif et Hercule si inca ceva desene scurte franceze cu un bebelus, Virgul parca.

  • gravatar Seby

    chiar daca is mai tanar ca tine, si io tin minte guma turbo...atata mancam...da io tin minte ca era sucu la dozator si parintii tot isi cumparau sifon da mie nu imi placea sifonu si imi luau suc. eram mai smecher:D

  • gravatar Emy

    La mine sunt urmatoarele: suc brifcor, bomboane topi-top, jelibon sau Bonibon. Ne jucam tarile, sotron, flori-fete, sau cine a mai jucat lapte gros, turul frantei...sau baba-oarba?...cati copii din ziua de azi ati vazut jucand asa ceva? Sucul Tec...ala iar nu mai pot sa il uit...cand ati ascultat ultima data o poveste pe placa? si cand ati avut ocazia ultima data sa va uitati la o proiectie pe diafilm? Desene cu Sandybell si Alice in tara minunilor...stiu ca atunci aveam un televizor din acela cu lampi...care trebuia sa astepti minute bune pana se incalzeau lampile si se aprindea. Ma uitam la Captain Planet...si la Memo cu povestile lui din Biblie...ne jucam cu mingi din plastic...si haine de firma vedeam doar in filme....erau alte vremuri...

    In ziua de azi copii stau tot timpul in fata calculatorului...dar nu e nici o problema....in caz ca ne ataca orcii ii scoatem pe ei la inaintare si click-dreapta click-stanga vraja pana se termina mana...si am scapat...suntem salvati.

    Si eu imi amintesc de Pif si Hercule si binenteles de Capcana Timpului...vai cat am sperat sa vad cum se termina...ce vremuri .... ce vremuri

  • gravatar mex

    Mda ...am avut discutiile astea si in 25/2B/Marasti .....
    http://www.youtube.com/watch?v=VXnhOiin06M

  • dany si eu am avut o asemenea colectie cu care ma mandream... pana a gasit-o taica-mio...

    seby.. da.. tu erai mai special:D

    emy.. quantum leap... asa mi se pare ca ii zicea la serialul ala. il urmaream cu sufletul la gura si noapte vroiam sa visez ca dimineata ma voi trezi altcineva...

    mex...:)))) 12/2b/marasti :))) stiu ca iti place sa gatesti... dar nu tin minte sa fi purtat noi discutii asa filozofice la oficiu:-??

  • gravatar ala mic si verzui

    guma Minti aia verde cubica cu striatii sus o preferam mai mult decat turbo.. desi turbo am prinso intro deplina evaluare.. tineam minte ca tata imi aducea de la fabrica(zicea el) guma turbo lata si mare intrun ambalaj aiurea fara surprize si care se sfaramitza in gura.. bleah.. apoi guma turmo aia lunguiata si tot mare cu surprize.. Sucul Tec la ordinea zilei, am prins Cola pff ce tare.. stiu ca nu aveam cablu, prindeam vreo 3 canale..apoi.. richhie rich, captain planet in fiecare dimineata cu cacaua in fata televizorului..casete video la greu cu toata seria veche de Star Wars.. si acum cred ca o am..:) hai ca mam blocat, am uitat..

  • gravatar tot eu ^

    turbo* o mica greseala pe la mijloc sus..

  • gravatar Anonim

    "Acum avem atatea si nu ne mai place nimic"...hm, bine zici! Mie imi placeau mult desenele "Perrine", Capitan Planet, Macron 1 si altele :)Aaa, si mie dor de halvita...ce buna era atunci Mda, nostalgia...

  • ai de mine!!!!!

    exceptional!!! citind articolul asta..parca simt gustul de guma turbo in gura..:D era amazing!
    omule, esti extraordinar! multumesc pt k scrii asa cum scrii si gandesti asa cum gandesti!:P
    God bless us!

  • Mishule, mi-a placut mult articolul! ce vremuri dom'le :) eu nu am avut cablu pana am venit in America :) asa ca la mine o tinut faza cu ''te uiti la TV la ce este'' pana mai tarziu :))

  • gravatar Anonim

    :)) buniku meu :)) venea de la crasma beat mereu dar nu uita mereu ceva:X:X pt nepotelu lui drag lu aguma turbo era mania lui sa vada kre din noi 2 bag amai molte in gura off ji akuma mai am actipildurile in o kutyuta:):):))

  • gravatar Anonim

    Dar de ciocolata Rom mai stie cineva? Nu asta de acum fara nici un gust...

Leave a comment