pastile de meditat


se spune ca la inceputuri roata era patrata. si cand se toceau colturile, oamenii o aruncau si isi puneau alta roata...noua...

ma intreb cat ne-am desteptat de atunci. daca ni s-au deschis ochii mai mult ca in ziua prunciei sau inca avem ochii deschisi dar nu vedem nimic?




am intalnit o idee faina:" ne despartim ca sa ne intalnim si ne intalnim ca sa ne despartim"
...nu pot sa nu meditez daca nu cumva aceasta gandire logica nu se aplica si in alte directii: iubim ca sa nu mai uram si uram ca sa nu mai iubim???

diferenta dintre un geniu si un nebun se spune ca este data de o linie foarte subtire care de multe ori e incalcata. inteleg ca daca geniul incalca linia devine putin nebun... dar nebunul daca incalca linia devine genial? daca e asa... atunci de ce nu cautam mai mult prezenta nebunilor... poate in nebunia lor au un adevar imposibil noua.

ne camuflam sub aripa celor puternici. ne aciuim langa ei sperand in subconstient ca asa o sa parem puternici in ochii celorlalti. un lider nu e cu nimic mai puternic fata de un om mediocru daca nu este cine sa il urmeze. liderul e doar un om simplu in absenta slabanogilor care se lasa condusi de el... iata o coexistenta interesanta: slabanogii nu pot trai fara lider, iar un lider nu poate exista fara slabanogi.... in caz contrar, ar putea exista o lume doar de lideri? sau doar de slabanogi?

imi aduc aminte de un experiment. se spune ca un om si-a infometat si insetat un magar foarte tare si apoi l-a plasat la o distanta egala de un brat de fan si fata de o galeata cu apa care erau asezate diametral opuse... magarul a murit de foame si sete.
sunt momente cand trebuie sa alegem... si murim in nealegere sperand ca timpul, ah timpul, va rezolva totul...

ma tot gandesc la chestia cu roata... cred ca oamenii inca gandesc in colturi desi unii au descoperit gandirea usoara de roata... oare cine e mai fericit? cel care gandeste in colturi sau cel care gandeste rotund?

mi-am tocit colturile... ma duc sa imi pun roata noua...

3 Comments »

  • gravatar yonne

    ai deshis de data asta un sertar al glumelor vechi:

    1.despre legatura dintre nebuni si genii"Doar doua lucruri sunt infinite: universul si prostia omeneasca. Si nu sunt sigur in legatura cu primul." e ca faza...2

    2.
    -cat e distanta de la cluj la bucuresti?
    -cat e si de la bucuresti la cluj

    -cat e distanta de la bucatarie la balcon?
    -cat e si de la balcon la bucatarie

    -cat e distanta de la craciun la pasti?
    -4 luni
    :P

    3. un om afla ca obisnuinta e o a doua natura, asa k se hotaraste sa isi invete magarul sa traiasca fara mancare...si in continuare il pune la munca..si magarul nu se plange..trece o saptamana, trec doua, chiar si trei...dupa care moare magarul..
    taranul ..intristat se aseaza langa el si-i zice: "shtii, mai magarule, nu imi pare rau ca ai murit, ca de muncit ai muncit destul in viata asta, dar imi pare rau ca ai murit gata invatat" :P

    4.cat despre lideri si slabanogi...este o vorba:
    ..."gandeste-te ca fara uratenie nu ar fi frumusete si fara prostie nu ar fi intelepciune, deci la urma urmei, lumea are nevoie de tine"..
    desi adevaratul meu punct de vedere zice k nu neaparat parerea celor din jur sau atitudinea lor, sau nici macar privirea lor nu ma face mare..omul te ridica in 10 minute si te coboara in 1...e cam ca si povestea cu rinocerii din cartea lui Ionescu...

    5. cat despre roata..ce sa iti zic..seamana cu donuts aia de la americani pe care ii mananca politistii..deci daca ai mers sa iti schimbi roata..pofta buna:D


    ps..si mi-am mai adus aminte de un banc..dar ala ti-l zic pe mess ;));))

  • Eu mă întreb de ce trebuie să privim lucrurile prin excludere: bun sau rău, iubire sau ură, urât sau frumos, geniu sau nebun etc. "Sau-ul" ăsta duce la false probleme (ce a fost mai întâi, oul sau găina?) Am învăţat de la un profesor de facultate să trec în paradigma lui "şi şi", să iau în considerare toate laturile, nu doar pe una prin excludere cu o alta :)

  • m-a pus pe ganduri chestia ca murim in nealegere....m-a facut sa ma gandesc mai bine ca ar trebui sa aleg odata in anumite domenii decat sa stau si sa "simt sigur" ca ceea ce aleg e corect daca stiu deja ca e corect

Leave a comment