traiesc in Romanii


ma uit in jur si parca as trai in mai multe Romanii. pe deoparte e Romania celor de la conducere care se bat vitejeste cu criza si care sub pretextul acesta isi asuma rolul de juriu, avocat, judecator si inculpat si fac totul dupa cum cred ei ca e mai bine. e o Romanie a straniului si irationalitatii in care se ia de la cei saraci pentru a se putea mentine nivelul bogatilor.

apoi mai e Romania multimilor. a celor care considera ca sunt romani prin simplul fapt ca traiesc in Romania si care nu inteleg ce se intampla. dar nici nu se informeaza. singura lor sursa de informatie in care au incredere e in ceea ce zice vecinul, vecina si oamenii de pe strada. nu ii intereseaza analizele masluite de la teve decat in masura in care pot lua cateva cuvinte  si idei cu care sa se mandreasca apoi in fata celorlati ca ei inteleg mai mult. nici ei si nici cei care asculta si nici cei care fac analizele, nu inteleg nimic.

mai e apoi o Romanie a celor care traiesc in universul lor. a indragostitilor, a studentilor in sesiune, a elevilor de bac. pe ei nu prea ii intereseaza economia decat in masura in care trebuie sa dea examen din ce a postulat cineva candva, cand nu avea treaba si acuma studentul trebuie sa invete ideile unuia. nu neaparat bune.

mai e Romania bloggerilor care fie se bat in postari, fie deseneaza frumos sentimente, fie isi arunca frustrarile pe blog, fie isi plang trairile. si ei le scriu cu constienta ca cineva ii citeste. si chiar daca aparent scriu pentru vidul virtual, pentru neant, de fapt ei scriu pentru cititori.

si mai e Romania noastra, a celor care le vedem pe toate si le interpretam dupa modul nostru sucit de gandire.

mi se pare amuzant cum niciuna din Romanii nu se intereseaza de celelalte. si nu le vede. si nu le simte. si nu se intersecteaza. sunt acolo ca si niste bule, fiecare cu oxigenul si mediul sau inconjurator. si totusi sunt interdependente.

si va veni un moment cand se vor sparge toate aceste bule. si vor cadea cortinele si ne vom vedea unii pe altii. si vom fi consternati. si ne vom mania in primul rand pe noi ca n-am stiut de ceilalti si apoi pe ceilalti ca nu au stiut de noi...

si vom cauta un vinovat. oare cine va fi gasit vinovat pentru toate astea?

13 Comments »

  • gravatar aceeasi eu

    hi5

  • gravatar aceeasi eu

    recunosc.... eu am si uitat de Romania.

  • intr-o masura mai mica sau mai mare toti uitam....

  • gravatar Anonim

    ...dar nici sa traim toti in aceeasi Romanie nu ar fi bine :)

  • de ce?

  • gravatar gaby

    imi permit sa te contrazic..nu exista mai multe Romanii...exista una singura...Romania "tara cu o mie de posibilitati,sau cu niciuna"...O Romanie cu bune si rele,cu toate categoriile sociale enumerate de tine si modul lor de a percepe realitatea...

  • gravatar Crin Antonescu

    Basescu e de vina.Si toti portocalii acestei tari!

  • gaby, e dreptul tau sa ma contrazici:)

  • @ crin antonescu :-j, nu ma pot abtine sa nu rad cand vad atat numele cat si comentariul...

  • gravatar gaby

    Sper ca nu ma intelegi gresit...iti inteleg modul de gandire...nu ma indoiesc ca acest articol e "rodul" acelei perioade in care nu ai mai postat...toti avem perioade din astea...si eu am destule...dar din pacate nu se schimba nimic...fiecare om isi traieste viata dupa propriile convingeri...
    Cred ca totusi aceste Romanii pot coexista intr-o mai mica sau mai mare masura,poate fiecare din noi am fost fost elev,student,indragostit,blogger,am fost influentat de sfatul vecinilor/prietenilor/colegilor si nu ma indoiesc ca fiecare are un mod mai mult sau mai putin intortocheat de a vedea lucrurile...
    Mie mi se pare frustrant ca oamenii fug de ei in general,isi ascund frustrarile in spatele unor masti,alearga dupa "idealuri" care de multe ori sunt false...
    Ideal ar fi ca atunci cand "acele bule se v-or sparge" sa constatam ca fiecare avem o parte de vina...

  • Buna ai un blog foarte interesant si intru pe el in fiecare zi sa vad ce articole interesante mai publici..
    Te-ar interesa un link exchange cu blogul meu www.blog-feminin.blogspot.com?
    Daca da astept un mail pe adresa dulcik_iubita_89@yahoo.com cu numele cu care vrei sa te adaug
    O zi buna

  • gaby, din cate am observat, intotdeauna vinovatul e celalalt... niciodata eu.

  • draga dulcik, hai sa ne intelegem. sunt incantat ca ma citesti. dar nu imi cere chestii de link exchange. daca ma citesti si iti place ma poti urmari. is atatea posibilitati. iar daca mie imi va placea sau mi se va parea interesant ceea ce scrii te voi urmari la randu-mi. ok?
    sa nu te superi pe mine, dar eu nu scriu ca sa urmaresc vreun loc in zelist sau un target de trafic zilnic. eu scriu pentru mine si pentru cei carora le place ce scriu.
    numa` bine.

Leave a comment