brutalitatea sinceritatii (1)

" cum arat cu breton?"
daca iti zic ca nu-mi place, fie imi vei reprosa ceva in genul ca eu oricum nu ma pricep la coafuri si ca nici nu stii de ce iti racesti gura ca sa ma intrebi, fie vei crede ca glumesc si ca vreau sa fiu rau razbunandu-ma astfel pentru ceva ce mi-ai zis tu candva.

daca zic ca imi place, ar insemna sa te mint si sa ma mint. cu faptul ca te-as minti as putea trai. dar sa ma mint pe mine, e una din cele mai mari crime pe care mi le pot comite. cu tine stau 2-3 ore si gata. cu mine trebuie sa stau toata viata. cum sa ma mint pe mine?

"interesant." si zambesc sincer cand zic asta. nu te-am mintit. nu m-am mintit. nu te-am jignit. zambesc sincer pentru ca am reusit sa merg pe linia asta subtire. am gasit echilibrul intre minciuna si adevar. chiar daca un adevar omis e tot o minciuna sau un adevar spus pe jumatate e tot minciuna.

nu te-am mintit. chiar cred ca iti sta interesant. uite ce inseamna: INTERESÁNT, -Ă, interesanți, -te, adj. Care interesează, care prezintă sau trezește interes; vrednic de interes, demn de atenție. ♦ Care atrage atenția; puțin obișnuit, ciudat, bizar, aparte. – Din fr. intéressant. 


v-am oferit o mica fereastra spre ceea ce se petrece in capul meu atunci cand sunt pus in fata unei dileme. modul in care gandesc si modul in care aleg un raspuns. si prea rar dau raspunsuri negandite. dupa cum ziceam candva, eu nu pot fi spontan. poate acuma o sa si intelegeti de ce.


stiti ce mi se pare ciudat? cu totii stim sa fim "diplomati" cand vine vorba de lucruri mici care ar putea jigni o persoana. nu e ca mintim. ci doar incercam sa fie bine. dar cand vine vorba de lucrurile mari, suntem brutali de sinceri.


ati intalnit persoane care sunt sincere? dar care atunci cand spun ceva adevarat, cauta de fapt sa jigneasca? eu am intalnit. si la fiecare persoana pe care am intalnit-o si care avea calitatea asta, in momentul in care isi deschidea gura pentru a fi sincera, puteam observa o licarire in ochi. o stralucire ciudata. era un semn de fericire sadica.


sunt momente cand trebuie sa fim diplomati si momente cand trebuie sa fim sinceri. din pacate nu stim sa le deosebim. sau nu vrem?

13 Comments »

  • gravatar Anonim

    Interesant... :))

  • :-j multumesc

  • gravatar Anonim

    stim sa le deosebim, depinde doar daca ne convine sa fim "sinceri" sau nu. diplomatia si tactul sun calitati pe care le folosim, indeosebi, cand nu ne convine sa fim sinceri. cand e pay back time sau pur si simplu nu mai avem nimic de pierdut, ne exersam bucurosi sinceritatea. astept partea a doua. macar blogul sa ti-l mai citesc ;))

    acea rautate_mica [nu cea pe care o pui in aceeasi oala cu celelalte rautati mici]:D

  • adevarul doare. sunt masochista.

    poate am ajuns sa fim asa de obisnuiti cu periatul celor din jur, si ca mereu sa fim ametiti prin raspunsuri neclar tocmai pentru ca asa am fost invatati. poate daca am fi sinceri ar fi lumea mai constienta de ce chiar simtim si credem, sau ar intreba mai putin.

    daca imi permiti un gand: sincer sau nu, presupun ca o sa raspunzi ca da... desi e o intrebare retorica, oricum: continui.

    citeam zilele astea: "Vă asigur că Mă căutaţi nu pentru că v-au impresionat semnele miraculoase pe care le-aţi văzut, ci pentru că aţi mâncat până v-aţi săturat din acele pâini!"

    adevarul nu de multe ori face prieteni, dar si prietenii facuti in adevar sunt prieteni de incredere... parerea mea

  • gravatar Anonim

    e tare ca pe baiatu din poza il cheama mike..sau pe cel care a desenat ceea ce e cam la fel...:D:Da fost intentionata ?:D

  • gravatar lavi

    Cred ca depinde de persoana pe care o ai in fata , de cat de mult iti pasa de ea.Daca nu ai nici cel mai mic interes cred ca uiti de diplomatie.Si cand e vorba de lucruri mari nu stiu daca suntem sinceri intotdeauna, si acolo depinde de situatie."Sinceritatea face ca si cea mai umila persoana sa devina cu mult mai valoroasa decat cel mai talentat ipocrit"

  • @rautate_mica: si eu cred ca suntem sinceri doar cand ne convine.

    @yonne: mi-a placut gandul tau.

    @anonim: nici nu mi-am dat seama. si eu sunt uneori dezarmant de sincer... dar nici chiar in halu ala:D

    @lavi: interesul poarta fesul.. e o vorba din batrani ;)

  • gravatar lavi

    “Adevarul nu e niciodata pur si aproape niciodata simplu.” Ne place mai mult sa stam comod in locul acela caldut in care toata lumea sa ne vada frumosi, destepti, fara cusur si defecte. De multe ori efectul sinceritatii duce exact la contrariul a ceea ce te astepti… omul in loc sa se deschida si sa vina in intampinarea ta, nu face decat sa se retraga in interiorul lui si sa te evite.Si intotdeauna o sa ai un interes in absolut tot ceea ce faci.cei din jur ar trebui “protejati” de adevar, ca daca l-il spui nu sunt pregatiti sa il inteleaga si nu vei face altceva decat sa ii faci sa sufere doar pentru motivul egoist a-ti descarca tu povara de pe umeri.Ceea ce mi se pare ca omite alternativa asta este ca ajungi sa iei tu decizii in locul altora pentru ca “stii tu mai bine” (o prezumtie extrem de infatuata) si nu le lasi libertatea sa aleaga si sa te cunoasca pana la urma asa cum esti."

  • gravatar Anonim

    "brutali de sinceri"???. Nu se acorda!!!

  • nu se acorda... ce?

  • gravatar Anonim

    Nu se acorda... nici scuze pentru agramatism. La fel cum nu faci acordul la "putred de bogati" sau "nou-nascuti", nu faci acordul nici la "brutal de siceri".

  • @anonim: iti multumesc ca veghezi cu atata stoicism la ceea ce scriu pe blogul meu personal. si imi cer scuze ca mi se intampla sa gresesc din prea mult patos pentru creatie. stii... imi e atata de greu sa imi pun gandurile in cuvinte incat uneori chiar trebuie sa mai fac greseli si cum ziceai tu agramatisme, pentru a putea reda o idee care in mintea mea e foarte clara.
    apropo, ca tot veni vorba, nu va inteleg pe voi cei care tot timpul aveti nevoia asta de a corecta greselile gramaticale ale unuia si nu va atingeti veci de scrierile "sfinte" ale lui eminescu. stiti voi.. cobori in jos... . de ce nu faceti ma o petitie sa va lase sa corectati poezia aia. nu fiti prosti. voi aveti dreptate. nu va lasati.

    stii... intr-un fel te compatimesc. esti atat de subtire. cata vreme te opresti la forma cuvintelor, nu vei intelege niciodata profunzimea si adancimea lor. am voie sa scriu adancimea cuvintelor? sau e doar un alt concept pe care mintea ta nu poate sa il inteleaga?

  • gravatar alice

    Poate in unele situatii nu reusim sa deosebim clar aspectele,cum ar trebuie sa procedam! :)
    Cu toate ca eu sunt o persoana spontana si destul de sincera,dar apreciez persoanele care stiu sa fie diplomate!
    :)

Leave a comment