ce lista ai tu?

citind marea de postari din blogosfera adiacenta mie, adica postarile celor din blogroll si nu numai, ca mai am cativa pe care ii urmaresc da` pe care nu i-am pus in blogroll, am observat ca foarte multi scriu despre sentimente in general si dragoste in particular.

cel mai tare ma amuza persoanele care au in cap o lista cu capabilitatile, abilitatile si plusurile care is un must have a persoanelor pe care doresc sa le iubeasca. da. am formulat corect. doresc sa le iubeasca. doresc sa iubeasca  o imagine utopica a perfectiunii intruchipate in uman tangibil.

imi place ca pe masura ce se maturizeaza, lista personala pentru celalalt isi pierde din punctele si liniutele care trebuiau sa defineasca perfectiunea dorita. stiti, ca si un copac peste care vine toamna si care incepe voit-nevoit sa isi lase frunzele sa cada pana devine gol. insa intotdeauna ramane o frunza.

eu nu zic ca nu e bine sa nu ai in cap o lista a calitatilor persoanei pe care doresti sa o iubesti, dar cred ca daca lista va avea mai mult de 3-4 puncte, este inutila.

va dau un exemplu de lista, pentru baieti, cu care sigur o sa intalniti in fiecare fata o posibila viitoare Domnita.
 1. sa fie fata.
 2. sa fie capabila sa isi poarte de grija singura: sa umble, sa manance, sa se imbrace singura, etc.
 3. sa fie receptiva la ideile tale
 4. sa existe.
 nu ma leg de frumusete, pentru ca frumusetea e in ochiul privitorului. de desteptaciune la fel.

mi-a ramas un gand fain de aseara, cand cineva zicea ca daca ar cunoaste o persoana urata dar cu suflet mare si daca ar reusi sa ii cunoasca sufletul si i-ar placea asta, atunci ar iubi aceea persoana. eu in narcisismul meu am gasit doua probleme:

1. ca sa ii cunosti sufletul trebuie sa treci peste repulsia primului moment, pentru a putea sta de vorba cu aceea persoana.
 2. stiti cum se zice ca frumusetea e trecatoare? ca pe masura ce imbatranesti, frumusetea trece? well, eu cred ca uratenia in schimb e eterna. un om urat se va face si mai urat... si daca nu reusesti sa treci de punctul 1... de 2 ce sa mai zic?

eu raman la convingerea mea ca actul in sine al iubirii nu consta in sentiment ci in ratiune. iar a iubi inseamna o alegere.  iar cat despre alegerea celuilalt, imi place enorm o vorba:" nu cauta perfectiunea intr-un partener, ca s-ar putea sa ai supriza sa o caute si el in tine"

singurul sfat care pot sa il dau e urmatorul: nu mai visati cu ochii deschisi la perfectiuni efemere si intangibile, mai bine socializati si dati-va jos ochelarii cu prejudecati si o intreaga lume de posibilitati vi se va asterne in fata. o sa va treziti  like a fat child in a candy store...

8 Comments »

  • Daca chiar crezi ca iubirea e un act de alegere, esti destul de bun ca sa nu-ti mai trebuiasca nicio alta calitate pe langa :D

    Pe mine nimeni nu ma crede cand spun asta, mereu mi se raspunde ca dragostea e oarba, ca te loveste ca un traznet, ca n-ai scapare. Ori, ai dreptate, dragostea trebuie sa fie rodul alegereii. Pot sa decid sa nu ma indragostesc si sa fug cu Robin Hood sau cu Pintea Viteazul, oricat de irezistibili ar fi.
    A trece peste uratenia fizica a cuiva este tot o alegere. Frumusetea pe care o poti descoperi e deseori compensatorie.

  • stii ce mi se pare trist draga arcadia? ca am incercat in cateva randuri sa trec peste uratenia unei persoane si sa ii inteleg sufletul si am ramas dezamagit. am gasit atata ura si invidie acolo incat m-am cutremurat. dupa ce i-am vazut uratenia interioara... sa stii ca cea exterioara deja parea atractiva in comparaie cu cea interioara.

  • gravatar Anonim

    eu iti raspund la titlu, bine? eu n-am lista. nu caut baieti care sa indeplineasca anumite cerinte. bineinteles ca m-am gandit la anumite atribute, dar nu ii exclud pe cei care nu le au. asa-s eu...prea de treaba..si-n pericol de a fi uitata, mai nou :))

    cu mare drag, rautate_mica

  • gravatar Anonim

    ;)

  • gravatar aceeasi eu

    eu am o lista lunga. la care as fi in stare sa renuntz complet daca as intalni persoana care sa o depaseasca macar putzin.... :P (once in a lifetime... :) tu stii, mishucule).

  • rautatile_mici nu pot fi uitate...

  • aceeasi_eu, intotdeauna mi s-a parut reconfortant optimismul tau debordant...:D

  • toate ca toate... dar piesa de la taxi e superba... :)

    nu stiu voi... dar daca dragostea e un contract intre: sa vad ce oferi tu, iata ce ofer eu... ma intristeaza numai gandul.

    eu vreau sa iubesc din instinct... adica sa nu pot sa nu iubesc... e singurul lucru de pe lista inexistenta. deja mi s-a zis ca sunt o visatoare si ca asa ceva nu exista pe termen lung... tot asta vreau. cat despre pesoana aia... am o vorba: nici nu stii de unde sare iepurele

    numa´ bine :D

Leave a comment