scoala ideala (I)

"io am scoala ba! ca io is la seral"... asa i-am auzit acu cateva seri pe doi, certandu-se prin fata geamului meu de la bucatarie. m-a amuzat enorm. se chinuiau de zor sa calculeze ceva data. evident ca limbajul era extrem de colorat. erau oameni dintre aceia care folosesc injuraturile pe post de semne de punctuatie.funny school Pictures, Images and Photos

intr-o lume a modei si a trendului si a must have-ului, scoala, ma refer la seral, colegiu, facultate, nu e altceva decat un trend. o moda tampita. hai sa facem toti o scoala. cand ceva se generalizeaza, devine banal, comun. daca tot se vrea o facultate, recomand citirea cartilor si invatarea lor acasa. n-ar fi nicio diferenta.

umbla prin facultatea mea un banc:" care e diferenta intre inginerul roman si cel strain? simplu: romanul invata cartea pe cand cel strain invata unde sa caute in carte" si radeam superiori ca noi suntem mai destepti. nu stiu de ce credeam asta. faptul ca detii toate cunostiintele din lume nu te ajuta la absolut nimic. decat in cazul in care stii sa le si pui in practica. si asta nu te invata la facultate.

te invata orice. is in stare sa te invete integrala dubla de suprafata cu care sa calculezi suprafata inimii. ma intreb oare cati dintre colegii mei s-au oprit macar o data ca sa faca un asemenea calcul. sau mai tineti minte fomula involutei?

m-am bucurat cand am auzit ca se reduc anii de facultate de la 5 la 4 ani. am sperat. am sperat ca poate asa baza teoretica va avea un corespondent echivalent in practica. m-am inselat amarnic. stiti ce au inteles ei din reducerea asta? ca trebuie sa mentina toate materiile si sa le predea la fel. practic nimic nu se schimba. doar timpul e mai scurt.

o facultate ideala, din punctul meu de vedere, este un cadru in care iti alegi ce vrei sa studiezi. si exista un om, la fiecare domeniu in parte, gata sa te indrume cu cea mai mare placere. un indrumator si nu un profesor cu aere de demizeu.

apoi, dupa ce ti-ai ales domeniul, sa te focalizezi pe el. si sa faci experimente care sa te ajute sa intelegi principiile pe care e cladit domeniul tau. 80% practic. 10% teoretic si 10% inovatii si tendinte. stiti ce nu mi se pare normal? cei care pretind pentru examen sa inveti exact ceea ce au scris ei. cuvant cu cuvant.

cata vreme invatam gandurile unuia, nu trebuie sa mai gandim. cata vreme nu mai trebuie sa gandim, ne multumim cu ce avem. si ce avem ne este suficient. nu credeti? priviti in jur, trageti aerul tare in piept si soptiti-va:" sunt multumit!" hai. va provoc. puteti? eu nu.

6 Comments »

  • gravatar Anonim

    Mihai, daca este ceva ce imi amintesc ca ne repeatau profesorii era sa stim unde sa cautam. In cazul inginerilor nici nu cred ca se poate altfel:), asta pana nu te axezi pe un anume domeniu... vorba aceea care cred ca o stii -"stiinta e facuta din detalii". Nu neaparat calitatea invatamantului e proasta cat mentalitatea nostra e invechita....mai e inca valabila chestia ca romanul e bun la toate:) . trebuie sa invatam ca fiecare sa fie bun pe felia lui:), atat tot.

  • mai avem un pic pana la felii...

  • scoala ideala... e aia la care nu mai tre sa merg pentru ca am terminat-o :))
    urasc perioada asta din an... promit!!! :((

  • gravatar Anonim

    scoala ideala e aia in care esti evaluat dupa ce sii..dupa capacitatile tale si dupa cat de bine iti merge mintea...si nu dupa cat de bine stii sa "reciti"cursu pe care dupa ce l-ai spus pe de rost il uiti.....din pacate majoritatea profilor noteaza capacitatea ta de memorare si nu de intelegere si aplicatie...pacat..

  • gravatar Anonim

    stii*..scuze

  • gravatar Anonim

    ai uitat sa zici ca iti sugereaza si sa le cumperi cartile, si ca unii te lasa cu ele in examen daca le cumperi

Leave a comment