fobie sau doar frica?


cata vreme am fost mic imi era frica de caini. m-a muscat un caine cand aveam vreo 3-4-5 ani. nu retin exact anul sau ziua. doar locul, motivul si personajele intamplarii: eram la bunici, la munte si la fata locului eram eu si doi dintre fratii mei mai mari, respectiv marcel si radu. si evident cainele cu pricina.


credul fiind, l-am ascultat pe radu care mi-a zis sa iau osul pe care il rodea cainele cu atata patima, ca poate se va ineca cu el. si am mers sa iau osul dintre falcile cainelui. proasta alegere, pentru ca in momentul cand am incercat sa ajut cainele, luandu-i osul, acesta mi-a confundat genunchiul stang cu ceva mancare, altfel nu pot sa imi explic muscatura fulger si fara avertisment...

dupa ce am mai crescut, mi-am dat seama ca incepea sa imi fie frica de inaltime. asa ca am inceput sa ma tratez. si in ce alt mod decat sarind de pe tot ce prindeam. banci, garduri, copaci, acoperisuri, pat, masa... nu conta de pe ce, cata vreme saream. 

cu cat eram mai sus cu atata era mai palpitant. cred ca atunci a fost momentul cand am descoperit adrenalina. desi au trecut multi ani pana am si inteles-o. 

tin minte ca, la bunici fiind, incepusem cu radu sa ne urcam in mesteceni, stiti voi, copacii aia cu coaja alba. si urcam pana aproape de varf, dupa care ne prindeam cu mainile de varful mesteacanului, strangeam tare si apoi saream din el , tinandu-ne in continuare de varf. practic era un fel de bungee jumping foarte rudimentar.

stiu ca la un moment dat mergeam cu bunicul dupa apa si se intreba el:"ce-or patit mestecenii astia?" toti mestecenii de pe pamantul nostru erau cu varful incovoiat. transformaseram mestecenii in salcii plangatoare. in caz ca nu stiati, mesteacanul e foarte elastic. arinul nu e elastic. stiu asta pentru ca am sarit si cu arin, si s-a rupt...

acuma mi-e frica de moarte. adica bine nu de moarte in sine. pentru ca ar fi o tampenie sa imi fie frica de moarte. avand in vedere ca s-a facut un studiu si s-a constat ca 100% din oameni, mor.

frica mea consta in ideea ca as putea fi in moarte clinica si sa imi revin dupa ce am fost ingropat. dar de fapt cred ca sunt claustrofob putin acuma... cine poate stii. oare cum sa ma tratez de asta? am cateva idei, dar sunt cam macabre....





12 Comments »

  • Imi pare tare rau pentru mestecenii pe care i-ai chinuit.. Sunt copacii mei preferati.
    Am unul in fata ferestrei. Are o poveste frumoasa. Am scris-o impreuna- eu si el. Sau el si eu.

  • @Incertitudini: pai daca te consoleaza cu ceva.. sa stii ca am fost rapid. nu a durat mult. am incercat sa ii fac sa sufere cat mai putin. si de cel putin 13 ani n-am mai sarit cu niciun varf de mesteacan. :)
    cand pot citi povestea lui?

  • gravatar lavi

    Esti tare modest, tare slabutz trebuia sa fi fost si pe vremea aia.Cel mai inspaimantator e cand visezi ca fugi de mama focului de cineva si picioarele tale nicicum nu o iau din loc.

  • @lavi: ai visat vreodata ca esti in cadere continua?

  • gravatar lavi

    nope..sper sa nici nu visez

  • Off-topic: Blogmeet CUA 3 se va desfăşura sâmbătă, 22 mai, la orele 16, la Restaurantul Andrei din Câmpia Turzii. Pentru detalii, citiţi http://zamfirpop.com/blog/2010/05/19/sa-mergem-la-andrei şi postaţi comentariu.

    “Învins nu eşti atunci când sângeri
    Nici când in lacrimi ochii ti-s
    Adevăratele înfrângeri
    Sunt renunţările la vis” (unii spun că strofa aparţine lui Puskin, alţii lui Radu Gyr ,ceea ce contează, e de fapt, mesajul).

  • gravatar ArtLover

    Din ce am citit in ultimul paragraf: tie ti-e frica sa nu mori defapt.Stai linistit,o sa mori.Sunt foarte rare cazurile de moarte clinica,si oricum,persoanele decedate se tin inca pe pamant 3 zile,pentru a avea certitudinea ca sunt moarte,si pentru ca familia sa aiba timp sa faca sarmale. Moartea clinica nu dureaza mai mult de 10 minute,timp in care abea apuci sa constat ca esti mort.Exista doar cateva exceptii legate de acele 10 minute,cand e vb de cateva ore,in cazul persoanelor care s-au innecat si pot fi salvati prin resuscitarea cardio-respiratorie.

  • gravatar Anonim

    asa, stiu la ce te referi: sa te trezesti in sicriu si sa nu mai poti sa iesi, sa dai cu unghiile de lemn, sa strigi si sa nu te auda nimeni... am avut si eu cosmarul asta...

    ai putea sa iti exprimi dorinta sa fii incinerat. daca te trezesti in timpul arderii, o sa te alegi cu niste arsuri, dar macar nu mori asfixiat.. asta doar in cazul in care cel care te incinereaza nu e ocupat sa vbeasca pe mirc cu vreo fata... ca atunci mori tot asfixiat:-"

    desi nu imi place sa raman anonima, de data asta o sa o fac... prea dau dovada de insensibilitate

    apropo> sa iti zic o poveste

    cica intrebarea asta o pun investigatorii de la fbi criminalilor in serie sa vada daca sunt psihopati sau pot fi judecati in conditii normale.

    sunt doua surori. intr/un accident le mor ambii parinti. la inmormantare, cand e suferinta mai mare, un baiat frumos se apropie de sora mai mare si o mangaie, o incurajeaza si se dovedeste a fi atent si galant. dupa inmormantare nu mai stie nimic de el.

    pe parcursul saptamanii sora mai mare o omoara pe sora mai mica .... de ce?

    conform raspunsului pe care l-am dat, sunt gandesc ca un psihopat... sper sa nu fiu singura... :-"

  • pai raspunsul e evident de simplu. baiatul respectiv e preotul care face slujba de inmormantare. si avand in vedere ca era un moment greu pentru sora mai mare, el o incurajeaza, dar ea ii percepe mangaierile ca si afectiune. si ii cade drag preotul.

    si eu zic ca pentru a-l vedea pe preot mai bine mergea la biserica. nu trebuia sa o omoare pe sora ei mai mica. adica ea o omoara pe sor-sa stiind ca inmormantarea ei il va aduce pe preot inapoi.

    pe de alta parte, sora mai mare va ajunge in inchisoare. si ma indoiesc ca va putea participa la inmormantarea surorii ei mai mici. asa ca eu cred ca crima e zadarnica. decat in cazul ca sora mai mare il va intalni pe preot la ultima spovedanie, inainte de moartea prin electrocutare pe scaunul electric.

    credeai ca esti singura psihopata din zona? :)))))

  • gravatar Anonim

    stai linistit k in ziua de azi nu prea te mai "lasa"sa mori fara autopsie asa k si daca nu esti mort te omoara ei cand te taie si noh...:))

  • ii bine de stiut:P

  • gravatar Anonim

    o, da...

    o precizare... nu era preotul... era doar un baiat de care nu avea cum sa dea... si stiind ca el a venit la inmormantarea unui membru al familiei ei, e convinsa ca va veni din nou daca va mai muri unul...

    dar ai dreptate, asta era raspunsul ;)

    incepeam sa ma gandesc ca am ceva probleme... bine ... le am, dar nu asa de grave precum mi s/a dat de inteles. prefer sa cred ca o persoana care poate sa explice motivele unui psihopat nu e neaparat psihopat, ci stie multe si are intuitie nelimitata :D

    mi.am pus in cuvinte un motto in ultima vreme, ti/l impartasesc: daca te inteleg, asta nu inseamna ca sunt de acord cu tine. face referinta la cei care se justifica prin faptul ca lumea nu ii intelege si de/aia faptele lor sunt scuzate...

    m/am lungit, scuze

Leave a comment