schimband trecutul...

cineva m-a intrebat candva, demult: ai regrete?

nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand sunt pus in fata unor intrebari care ma framanta sau pe care mi-e frica sa mi le pun sau care ma incomodeaza, incerc sa abat atentia celui care ma intreaba de la raspuns. ma ascund fie intr-o gluma de genu:"ce probleme ai si tu..."; fie raspund printr-o intrebare:" de fapt... ce regreti?"

eu am o idee-teorie care imi da niste raspunsuri si imi confera stabilitate emotionala. in caz contrar m-as prabusi in introspectii si regrete fara folos.

ideea mea e urmatoarea:"eu,cel de acum, sunt totalitatea tuturor actiunilor, inactiunilor, decizilor, prostiilor, frangerilor, bucuriilor avute pana acum"

Cred cu tarie: daca as fi ales altceva, nu as mai fi fost cel ce sunt acum.

te intreb pe tine, cu care am povestit atat si am incercat sa iti fiu aproape in momentele dificile, te-am ajutat sa zambesti cand nu puteai, te-am inteles, te-am ridicat, te-am sters de praf si te-am ajutat sa mergi mai departe, spune-mi m-ai fi vrut altcumva?

daca as fi fost altcumva, as fi fost altcineva.

am regrete? nu. imi pare rau pentru anumite lucruri care le-am facut? da. daca as avea ocazia sa trec pe-acolo din nou, sa re-fiu eu, as mai face lucrurile respective? da.

stiu ca e greu sa ma intelegi de data asta. si pare absurd ceea ce zic: nu am regrete da` totusi imi pare rau. tin sa te scutesc de un efort inutil: unele lucruri nu trebuiesc intelese.

trecutul, nu il poti schimba. prezentul e absent, in cel mai bun caz exista pentru o infinitate mica, la intalnirea trecutului cu viitorul. viitorul e imprevizibil dar pentru perioade scurte poate fi imaginat si prevestit.

regrete? nu este timp pentru ele. imagineaza-ti viata, apoi traieste-o. si la final daca vrei.. stai si regret-o. dar nu o regreta inainte sa ti-o traiesti.

prietenul meu rubishu:D a facut un video f fain care m-a inspirat pentru postul de azi.



gandeste-te bine, daca ai avea puterea sa schimbi ceva din trecutul tau... ai schimba ceva?

7 Comments »

  • fain mish mish, dar eu as schimba:D
    nu mi-as mai taia parul pe clasa a 9-a, nu as mai apasa acceleratia in loc de frana in accidentul din iunie 2008, mi-as fi inchis fermoarul de la buzunar in decembrie cand am pierdut 80 de euro in centrul comercial, as fi facut mai multe poze... si cam atat de moment... raspunsul la intrebarea asta o sa imi dea o calatorie gratis in masina timpului sa schimb chestiile astea? nu? atunci de ce pui intrebari fara rost? :P :)):))

  • asa... ca sa vad daca ai inteles ceva din postarea mea... se pare ca nu:-"

  • bai ;));))
    oricum stiu ca stii ca stiu, restul e jocul de-a soarecele si pisica :D daca nu ma crezi, faca-se dupa credinta mea, ca a ta :-j

  • gravatar Anonim

    Nici eu nu as schimba trecutul,poate doar daca as putea sa ii aduc inapoi pe cei ce nu mai sunt.
    Te salut!Al tau(a ta) fan(a) care nu a pierdut nici o expresie din tot ce e pe acest blog,un(o) fan(a) care astepta zi de zi sa-si faca tema,sa invete ceva.Citind si reflectand la ce zici tu.Esti un etalon (pentru cei mai prejos decat tine.)
    ...Multumesc!

  • frumoase cuvinte. multumesc de ele. dar nu le merit. poate mai incolo... cand poate chiar voi avea ce lectii sa predau... pana atunci si eu sunt dimpreuna cu tine un elev al vietii... nimic mai mult...

  • gravatar aceasi eu

    si-atunci de ce ar mai avea omul nevoie de "marea uitarii"?

  • uite-asa... ca de-aia

Leave a comment