iubirea necunoscutului..


"... ti-am iubit necunoscutul..."
e un vers din piesa celor de la vama veche-zmeul.

absurd.

ilogic.

cum sa iubesti ceea ce nu cunosti? nu e imposibil dar e foarte improbabil. sa iubesti ceea ce nu cunosti e ca si cum ai sari cap de pe trambulina fara sa stii daca este apa in bazin...

da. ca si vers poetic e superb. ca si realitate e doar naivitate pura. cu cat e mai mare naivitatea cu atata te vei lovi mai tare de realitate. si nu stiu de ce, dar in 99% plus 1, din cazuri, realitatea castiga.

eu nu cred ca poti iubi ceea ce nu cunosti. nu poti iubi un strain. poti iubi un neam sau un prieten, dar in ambele cazuri "sti" ca te leaga ceva de ei. o cunostinta tainica care leaga sufletul tau de sufletul lor, inima ta de inima lor sau sangele tau de sangele lor.

oare ce te face mai fericit? pentru ca in ultima instanta, de-aia iubim. pentru ca ne face fericiti. revenind. ce te face mai fericit? lucrurile pe care le cunosti? sau cele care sunt nestiute?

Dragostea adevarata acopera totul. care tot? totul cunoscut? sau totul ca si suma dintre cunoscut si necunoscut? dar cum sumarizezi necunoscutul? cat face 3 plus 1 infinit?

se spune ca, concluzia e actul final cand ai obosit sa mai gandesti. eu nu am obosit in a gandi. dar am ridicat cateva intrebari la care merita mediatat... poate voi stiti ce inseamna a iubi necunoscutul. dar sa stiti ca nu ma refer la a accepta necunoscutul cuiva... ci a-i iubi necunoscutul.

24 Comments »

  • Ha Mishu!!!! ... ma gandeam si eu odata la chestia asta! Pe bune! ... io am inteles, asa cum, eu ma gandesc .. tooot timpul la prostii :-" ca e vba de anumita parte =))) pe care nu intocmai o cunoste toata lumea :)))
    La asta ma gandeam eu ca se refera acel ne cunoscut ... mai ales ca zice ca "ti-am" ... adica necunoscutul tau ... nu ca ar fi vba de un necunoscut general, ci o parte necunoscuta a unui cunoscut ...
    Asa m-am gandit eu.
    Vazuse de curand ceva film, Love hurts, parca se numea si mi-a ramas intiparita in minte o replica care suna cam asa : "n-o sa te iert niciodata pentru ca ai vazut cum arata interiorul copselor sotiei mele" ... well, o parte pe care nu ajunge cunoscuta de toata lumea.
    Ma iarta! Tu si toti cei care cititi ca am fost capabila sa spun asemenea perversitati pe blogul lui Mishu.
    Mishu deja ma cunoste si stie ce-mi poate capu'si el ma iarta, right ??? :D
    :))))

  • treaca de la mine de data asta:p data viitoare te voi cenzura.

  • aaa... am dreptul la opinie! ca ma ... nu-mi prohibi acest drept!!!!

  • ai dreptul.:)

  • no, eram curioasa ce mai zice lumea ... apoi ca sa raspunda odata sa nu tot intru din 10 in 10 minute si sa nu fie nimic .. ca nu imi place asa .. :d

  • te anunt eu:))

  • Ema, eu as raspunde, dar... am impresia ca las prea lungi si dese comentarii:-"

    oricum, ideea ta, Ema, e ceva la ce nu m-am gandit si: ai dreptate :)
    ca sa te bag si pe tine in seama, mish, si tu ai dreptate :)
    si ca sa demonstrez ca intotdeauna e loc de mai mult o sa dau si o alta parere: a mea:D
    stiu, e mare diferenta intre a iubi si a placea, dar pentru a ajunge sa iubesti tre´ sa te atraga, tre sa iti placa, iar partea necunoscuta a cuiva e incitanta, provoaca mereu curiozitate, e ceva care te mentine atent si "in priza". nu zice: "te-am iubit, necunoscuto", ci "ti-am iubit necunoscutul", adica acea parte din tine care nu o stiu, care nu o areti, dar care ma intriga si imi starneste interesul... si care as baga mana in foc ca imi place(nu inteleg de ce toti facem supozitia asta:-")... e o curiozitate ce evita plictiseala care duce la moleseala si rutina. cred ca iubirea nu inseamna pasiune, dar se bazeaza pe ea.

  • a, inca ceva... ;));))

    "cum sa iubesti ceea ce nu cunosti? nu e imposibil dar e foarte improbabil. sa iubesti ceea ce nu cunosti e ca si cum ai sari cap de pe trambulina fara sa stii daca este apa in bazin..." dar speri cu tot sufletul sa fie apa acolo:-"(asa adauga eu)

    true... si totusi o facem, daca nu am face-o nu ne-am arde niciodata... si tre´ sa cam recunoastem ca ne ardem destul de multi, destul de des...
    tu nu, mish, tu nu :) :))

  • o yonne...;)) cand ai dreptate, ai dreptate... dar de data asta nu ai. ci doar eu:P

    si da.. speram sa fie apa in bazin...

  • ce-ti place sa imi tai aripile in ultima vreme :-<

    ma´nervezi:P

  • e tipic lui yonne ...

  • yonne, dar n-am vrut sa iti tai aripile. glumeam doar:-<

  • gravatar em

    mish... 99% + 1 = 99% + 100% = 199%

    o probabilitate de 199% nu e realite ;) ... si yonne ar zice ca e aproape de 2 ori real, da' nici de data asta n-are dreptate ... nici "nush" cum te mai apara :P

  • em. de unde ai dedus tu ca 1=100%? sau am fost atat de subtil incat nu te-ai prins? jenant in cazul asta...:)

  • gravatar em

    acuma toti ar trebuii sa stie ca 1 e intregul si intregul e 100% care se mai poate scrie ca 100/100 ... acuma simplifici tu singur...
    pentru a avea un intreg, adica 100%, tre sa aduni la 99% 1 %... stii cum ne invatat in clasa a 2-a: doi cai plus doi boi nu iti da patru cai boi, dar doi cai cu doi cai da...

  • da em. ai dreptate. hepi nau?

  • gravatar em

    zuper hé-pi. sa te prind ca te mai legi de yonne :P
    si, da, poti sa ma numesti castro. fí-del castr-o :P

  • eram ironic. nu-i nimic... te vei prinde tu data viitoare:)

  • gravatar em

    mda ... acuma ce sa fac nu m-am prins de "smiley" ... plus ca ii super greu sa te prinzi de ironie cand cineva iti da total cuvenita dreptate

  • tocmai aia era ironia.. da` nu ii stres...

  • gravatar Emy

    Va incurcati in stiinta:)))....mishu...sa stii ca nu ii sanatos sa te iei mai mult de o fata la un moment...decat daca mai ai inca 2-3 barbati sa te sustina.

    Apropo de versuri ciudate:D

    Vank - Dragostea mi-e pedeapsa ca te-am sarutat:D....

  • gravatar Anonim

    Eu am inteles altcumva ceea ce ai scris : cand zici "ti-am iubit necunoscutul", primu lucru la care ma gandesc ii tradare* si mască*.
    Cunosti o persoana si o iubesti, probabil neconditionat si pe zi ce trece descoperi ca persoana "p" e tot mai minunata si o iubesti si mai mult.
    Iubirea ta fata de ea creste pana cand intr-o zi persoana "P" calca stramb, face ceva ce pe tine te lasa rece si te simti inselat de sentimentele ce i le porti.Nici nu te gandeai ca persoana care o porti in gand e in stare de un asemenea lucru. Te simti uimit si incepi sa te gandesti daca tot ce-ai iubit pana acuma nu a fost doar o masca frumos pictata.
    Apoi realizezi ca tu ai iubit necunoscutul acelei persoane, ceea ce era ascuns in spatele măştii.

  • dac-ar vedea cei de la vama veche cate interpretari se dau pentru un simplu vers... :-"

    de ce nu ii intrebam pe ei? si cand ne raspund sa zica: a, nu e nimik deep, doar suna bine :))=))

  • emy... ala ii vers fain.

    sharingmyworld imi place ideea de masca...

    yonne.. ar fi tare sa ne raspunda asa:))

Leave a comment