Tara lu ` XEroX voda


peste tot in lumea buna, oamenii copiaza, doar romanii xeroxeaza.

din cate tin minte XEROX e firma la fel ca si CANON sau mai stiu eu care. dar noi am fost asa de incantati de aparitia copiatoarelor incat am transformat un nume propriu intr-un verb. noi xeroxam.

sunt unii care sunt mai destepti. care nici nu copiaza si nici nu xeroxeaza. pentru ca ei sunt atat de destepti dom`le incat ei xero-copiaza... mda un moft.

ma uit in juru`mi si ii aud pe cate unii ca ar vrea sa fie ca x sau y sau ca ar vrea ca viata de familie sa ii devina ca a lui z si r. se pare ca ei vad niste modele in oameni diformi dar care par perfecti la prima vedere si atunci vor sa ii xeroxeze, sa devina ei insisi o copie, mai mica, dar o copie a celorlalti.

o intrebare: ce se intampla cand copiezi ceva imperfect?

un mare om de cultura zicea ca daca lasi un grup de oameni sa faca ce vor si le oferi libertate totala, vor ajunge sa se copieze unul pe altul. o copie imperfecta dupa alta copie imperfecta dupa alta copie imperfecta dupa alta copie imperfecta, fiecare sustinand sus si tare ca ea, acea copie, e originalul.

eu nu vreau sa fiu un model pentru xeroxul celorlalti. nu am cum. sunt imperfect si nu vreau sa am responsabilitatea imperfectionarii altei copii care la randul ei va crea alte xeroxuri...

eu nu pot copia alte persoane. e ca si cum m-as imbraca intr-o haina care nu ma cuprinde, care ma jeneaza. nu am modele pe care sa le copiez. sunt oameni pe care intradevar ii respect si ii admir. dar a incerca sa ii copiez inseamna doar sa ii ridiculizez. sa ii micesc, sa ii fac sa devina mai putin decat sunt.

eu as interzice prin lege xeroxurile de oameni. sa fortez pe fiecare sa devina ceea ce poate deveni.

cred ca in fiecare din noi sunt calitati nebanuite pe care trebuie sa le cautam.

cred ca putem fi infinit mai mult de cat suntem daca am stii sa fim doar ce suntem.

11 Comments »

  • gravatar pingu

    Raspuns la intrebare: cand xeroxezi ceva imperfect obtii ceva cel putin la fel de imperfect ca originalul, ceea ce inseamna ca poate fi mai rau. Deci daca faci copie dupa copie dupa copie etc. intr-un final o sa-ti iasa un mare nimic imperfect. Dar partea interesanta va fi cand se vor face copii dupa acel nimic imerfect :))

  • dar daca la copia imperfecta aducem imbunatatiri?

  • pingu, nu inteleg partea interesanta.. poate revii cu explicatii:D

    inadorabilo, ceea ce va rezulta va fi un kitch... zic eu... ideea e sa renuntam la copieri.

  • gravatar Aura

    :)) Poate ar trebui sa incepem sa spunem "canonam" in loc de "fotografiem".. haha
    Am auzit pe cineva de curand spunand "steros".. in loc de... "xerox". :)) Nu din nestiinta, pur si simplu nu putea pronunta :D

  • =)))
    am putea incerca si haşpeuim:))

  • mda ... convinge miliarde de oamenu sa faca asa :d
    SUCCES!

  • gravatar Aura

    :))) eu te sustin mishule! hhahhahaa

  • inadorabilo, eu nu trebe sa conving pe nimeni. stii tu, nu te pune cu prostu ca are mintea odihnita;))

    multumesc de suport aurici;))

  • gravatar Anonim

    multiplificam mai era una din variante... sau propun: lexmarkez o xerocopie hashpe

  • gravatar yonne

    Pentru că nu știm cine suntem, cautam un model: l-am găsit și l-am și copiat. Și astfel se naște o imagine falsă a ceea ce suntem, iar lumea ne va lua exact așa cum ne prezentam. Și noi încă nu suntem mulțumiti - ba mai mult, suntem dezamăgiti de insuccesele noastre.

  • Nu este nimic deosebit. Delcoul poartă numele firmei Delco. Şampania şi coniacul (cele ne-veritabile, evident!) poartă numele original al băuturilor copiate, ...
    Limba este un organism viu. Preia termeni, îi inventează - acolo unde nu îi are, pierde cuvinte care nu se mai folosesc sau nu mai exprimă ceva din actualitate.

Leave a comment