Adiere de craciun in inima mea


de-abia astept sa vina craciunul. e asa cetos, umed si frig si urat afara, ca nici nu iti prea vine sa iesi afara din casa.

dar daca totusi te aventurezi pe-afara si inchizi ochii si tragi puternic aer in piept, o sa ramai surprins de un lucru: afara miroase a iarna. miroase a zapada.

si pentru secundele alea cat dureaza inspiratia si expiratia, momentele alea le traiesti inconjurat de zapada si esti transportat in timp. inainte. sau inapoi. cateodata, alea sunt momentele care creaza deja-vu-urile de mai incolo.

mi-e dor de mirosul de brad umed din casa noastra, asezonat cu miros de portocale. nu stiu de ce asemuiesc, de ce asez portocalele in anotimpul asta rece. probabil pentru ca revolutia, democratia, eliberarea din comunism a insemnat banane, portocale si mos craciun de ciocolata sau iepuras de ciocolata... in functie de sarbatoare...

vreau sa ma bat iara cu zapada. sa imi fac cazemata si o gramada de munitie din bulgari de zapada bine presati... imi revine in minte imaginea uimita a unui prieten de-al meu din copilarie; in timpul unui duel, a avut nefericitul impuls de a iesi din ascunzatoare pentru a-mi striga ceva, moment in care, din pura intamplare, gura lui deschisa s-a aflat pe directia bulgarelui meu diform, care i-a curmat cuvintele instant,provocand gemete. dupa ce am ras bine, am inceput sa ma panichez... el incepuse sa planga pentru ca nu putea sa isi scoata bulgarele din gura...

daca stau bine sa ma gandesc, iarna e anotimpul tuturor tampeniilor: fotbal pe zapada, dat pe gheata cu tenesii, spalaturile cu zapada a fetelor. cand se termina fetele se trece la baieti. datu cu sania. in principiu cate 7-8 pe o sanie de 2 locuri. oh cate si mai cate.

imi amintesc ca o data, am blocat strada cu doua masini, deoparte si de alta, si am inceput sa jucam fotbal pe zapada sub lumina nocturnei improvizate de la farurile masinilor... era 11 seara...

la mine in casa, miroase a sarmale... probabil de-aia mi s-a accentuat placerea de iarna.
va las. ma duc sa mananc cateva sarmale...
veniti la colindat? sa stiu cate sarmale sa comand lui taica-mio...:D

7 Comments »

  • gravatar Anni

    :):):):):):):) altceva nu pot spune :D

  • e bine si atata:))

  • gravatar yonne

    o, da, colindat :D
    a treia noapte, frig, drum, ras, chitara, mama, iar ras, tren :D

  • buna,

    arunca si o scurta privire pe blogul meu (www.questioare.com) si daca iti place adauga-ma in blogroll-ul tau cu numele de Que stii oare?
    multumesc anticipat.

    o zi insorita,

    strumfita cu esarfa

  • gravatar irina

    Woooow! Ador sarbatorile.
    Atmosfera aia linistita cand afara ninge foarte tare si stai in casa la caldura cu cei dragi alaturi (desfacand bomboane de ciocolata:) ) cu lumina stinsa si bradutul luminand...asculti colinde si iti vin in minte tot felul de amintiri..e cel mai superb lucru pe care poti sa il simti de Craciun.
    Nu?

  • nice..insa sa nu uitam adevarata insemnatate a Craciunului: nasterea lui Isus, care daca nu ar fi venit nu ar fi existat Crucea si rascumpararea noastra! \
    daca tot ai rude la Timisoara te invit la concertul de colinde din 14 decembrie(si pe toti va invit) a Corului Studentilor TM. take a look see: www.corulstudentilor.com

  • @ Strumfita cu esartfa, trebuia sa propui schimb de bannere su linkuri, ca asa e corect pentru amandoi!

    Iarna o fi ea plina de tampenii, da' are si magie. Interesant modul tau de a aminti copilariile si prieteniile.

Leave a comment