predatorii zilelor noastre


miercuri seara veneam acasa. dar n-am venit cu trenul ca deobicei, ci am venit cu ocazia. adica cu "ia-ma nene si pe mine...", da... stiu ca era 22 seara si ca nu e tare bine sa vii cu necunoscuti care habar n-ai cat de bine sau prost conduc, dar aveam chef sa traiesc periculos. am si venit cu 130 la ora, care stiti drumul campia-cluj, stiti ce fain e pe-acolo sa zburzi si sa tai curbele, mai ales noaptea...

ei ce vreau sa va spun de fapt e altceva. am vazut un lucru care m-a umplut de scarba. si de o furie dinaia oarba...


stand la ocazie, opreste in fata mea un taxi. din el iasa ditamai omul, cam de 2-3 ori cat mine(stiu ca e greu de crezut ca sunt oameni mai "mari" ca mine, dar uite ca exista), diametral vorbind evident. si cu o voce de atotstiutor:" la turda? la turda mergem, care vrea la turda?"

am zambit politicos si i-am strigat ca eu merg la campia. el imi zice:
-pai hai ca te duc pana in micro 3.
-multumesc frumos, da` de-acolo n-am cu ce merge acasa.
-pai da` nu mai sunt autobuze?
-la ora asta nu.
-mno treaba ta..

si vazand omu ca nu are cu cine, ma lasa in pace si merge sa isi caute alte victime. prima victima, un tip baut care vroia cu disperare sa ajunga in turda, nu-l interesa pretul. victima a doua, o doamna care nu vroia sa ii plateasca cat cerea el. moment in care el foarte ofensat ii raspunde:"apoi du-te pe jos cu banii aia" si o injuratura suierata printre dinti, care din motive personale nu o transcriu.

stand si asteptand, intra in vorba cu pasagerul beat, dupa nici 5 minute, soferul striga la doamna:"hei, tanti, haidati ca va plateste domnul asta diferenta de bani" spre surprinderea mea, doamna a acceptat.

avea doi pasageri. ii mai trebuia inca 2:"apoi nu ma duc cu masina goala acasa..." asa ca atata se invarti pe-acolo, pana mai prosti doi oameni sa se urce in masina lui si plecara. la plecare trecand pe langa mine, m-am uitat cu mila la cei 3 din spate care cred ca ar fi stat mai comod intr-o cutie de chibrite...

si acuma ca sa ma intelegeti. mi se face scarba cand vad nesimtire. cand vad oameni care transporta alti oameni pe bani si care nu ofera o minima de decenta. oameni pentru care conteaza mai mult cei 5 lei care ii primeste decat cum se simte semenul lui.

asta e. tara noastra e impartita in 2: rechini si carne. cei care profita si cei de pe care se profita. partea aiurea e ca uneori avem prea mult bun simt. asa de mult incat nu comentam. sau sa fie frica?

carnea e buna. niciodata nu comenteaza, niciodata nu se ridica sa protesteze, pentru ea e bine oricum...

m-am saturat sa fiu carnea de tun pentru altii. m-am saturat sa fiu bataia de joc a celor care cred ca sunt ceva. sau cineva...

voi? imi aduc aminte de o faza dintr-un film american cu soldati:" yes sir, thank you sir, may I have another sir?"

lume, hai sa dormim in continuare ca e bine asa. si ce daca o sa iesim la pensie la 65 de ani? si ce daca nu o sa apucam sa iesim la pensie? important e...

3 Comments »

  • gravatar siminuk

    iep...si intalnim mii de cazuri toata ziulica..oameni care vor sa profite de altii si oameni care se lasa a fi "profitati"...din bun simt..frica...sau poate chiar obisnuinta...ne-am obisnuit asa mult sa fim "carne" ca nici nu mai bagam in seama cand suntem tratati ca atare..urat..dar adevarat mishu:)bun subiect:)

  • poate poate ne vom reveni din starea asta de "normalitate" siminuk :)

  • gravatar Anonim

    ala nu era predator, era sobolan !
    si parca ziceai nu demult ceva despre categoria mea de "animale"

Leave a comment