batranica uitata de moarte


citind presa ultimelor zile, am dat peste o stire interesanta. intr-un sat uitat de toti si toate, locuieste o femeie care a fost uitata de timp si moarte. femeia se pare ca va implini in curand 130 de ani. da, ati citit bine. 130.

actualul record il detine o femeie de 114 ani. ce m-a amuzat la batranica aceasta e faptul ca inca gasea putere sa joace table si sa mai bea cate-o gura de vodca.

cred ca e trist sa traiesti atat. sa nu ma intelegeti gresit. dar puneti-va voi in situatia batranei. a trecut prin 2 razboaie mondiale, bomba atomica, iesirea in spatiu, transformarea vietii odata cu aparitia electricitatii, motoarelor, practic a fost martora din umbra a istoriei.

stiti de ce zic ca e trist? pentru ca pe masura ce inaintezi in varsta iti pierzi prietenii de varsta ta. deja pe la 80 de ani mai mult de 90 % dintre cei de varsta ta au pierit. esti singur. prietenii tai cu care puteai sa ai povestile voastre, s-au dus. ce prieteni mai poti sa iti faci? cei care sunt cu 20-40 de ani mai tineri ca tine?

aia nu mai e prietenie. e deja relatie de batran-tanar, maestru-discipol, intelept-nebunia tineretii. apar deja diferente majore in conceptii, trairi, adevaruri. sa fim seriosi. aceste diferente le simtim acuma daca suntem nevoiti sa relationam cu persoane cu 8-10 ani mai tineri decat noi. daramite la varste asa inaintate?

nu stiu daca se aplica vorba conform careia cu cat inaintezi in varsta redevii copil.
bunicul meu avea o vorba: de doua ori esti slab in viata si numa` o data esti tare.

am auzit ca ar exista un blestem chinezesc care spune:" fie sa traiesti vremuri interesante. fie sa primesti tot ce iti doresti". inca nu stiu de ce e considerat blestem desi pot specula...

majoritatea vor sa aiba o viata lunga. motivatia lor deobicei ascunde de fapt frica de moarte. femeia asta a trait vremuri interesante si a primit viata lunga, oare e fericita ca a ajuns aici?

doi batranei stateau in parc. prin fata lor trece o domnisoara draguta. primul dintre ei se uita dupa ea si gandeste cu voce tare:" asta moare dupa mine...". la care celalalt batranel, trezit brusc din visare, intreaba ofticat:" de unde stii?". moment in care primul batranel se intoarce spre al doilea si ii raspunde:" pai ce ma... crezi ca moare inaintea mea?"

8 Comments »

  • gravatar Anonim

    ba...adevaru'i ca pe masura ce cresti aceeasi diferenta de varsta pare mai mica ... 10 ani de diferenta intre 30 si 40 de ani nu'i tot una cu 1 si 11 ani + ca unele societati au cultul familiei muult mai puternic decat a noastra

  • gravatar unu mic si verde

    riscu la varsta aia e sa iti ingropi nepotii, sa nu zic chiar stranepoti(nu ca nu se poate :))..

  • Esentiale mi se pare doua aspecte: starea de sanatate si felul cum ai imbatranit. Daca sanatatea nu pune probleme majore si te poti ingriji, alimenta, deplasa singur si daca ai ratiunea limpede si un dram de simt la umorului, poti gasi motivatii pentru care sa te trezesti dimineata chiar daca ai 130 de ani.
    Singurul sortiment de batrani care nu-mi place sunt cei care din zori in noapte se plang de cate ceva, cu sau fara motive intemeiate.
    Dar un batran destept si cu simtul umorului mi se pare o priveliste inedita! :D

  • caline, din cate am inteles doi dintre copii ei mai traiesc...

    arcadia, ai dreptate. dar asemenea specimene sunt f rare. eu am intalnit unul sau doi. restu de cum deschizi gura sa ii saluti cum incep sa se planga de ceva...

  • Brrrrr.... acum sesizez dezacordul din postarea-mi anterioara! Iertare timpanelor voastre! promit ca de azi inainte sa recitesc dupa ce editez si sa nu mai comit asemenea crime! :D

    on topic:

    uite de aia incerc eu de pe acum sa fiu multumita cu ce am, cu ce sunt, sa iau viata asa cum e si sa-mi pastrez simtul umorului si sanatatea. acum inca mai pot schimba ceva fundamental in caracterul meu, curand n-o sa mai pot face asta. :P

    tineri fiind, ne putem ascunde, ne putem cosmetiza neajunsurile de caracter, ne putem injgheba un portret cu care sa facem impresie buna. Dar la batranete vom fi exact ceea ce suntem de fapt, acolo, in maduva oaselor. :D

  • gravatar unu mic si verde

    nu`i de mirare ca o trait pana acum.. la cata vodca cred ca o baut.. ii ca o conserva.. ambalaju e stricat putin.. restu merge ca uns :))

  • arcadia.. sper sa imbatranim frumos:)

    caline te bagi si tu la intretinere?;))

  • "ce prieteni mai poti sa iti faci? cei care sunt cu 20-40 de ani mai tineri ca tine? aia nu mai e prietenie"

    eu n-as pune bariere de varsta prieteniei... sunt si oameni de aceeasi varsta ce nu sunt prieteni si oameni de varste mult distantate ce chiar sunt prieteni...

    motivul pentru care eu n-as vrea sa traiesc atat e pentru ca as stii ca nu e posibil ca lucrurile sa mearga inspre mai bine... azi-maine nu mai umblu, azi-maine nu mai vad, nu mai aud... si ce pofta de viata poti sa ai in anii neputintei?
    dac-ar fi dupa mine... 65 de ani mi-ar ajunge :D dar n-am voie sa ma sinucid... poate imi gasesc un prieten sa ma ajute...

    stii care e gluma mea preferata de vreo 5 ani incoace? ti-o zic oricum: sunt un ucigas- ucid oameni pe bani, dar pentru ca esti prietenul meu: te ucid pe gratis:D

    o zi faina faina fara imbatraneli :D

Leave a comment