Ce faci? Mimez...


suntem niste brute. nu ne mai pasa de aproapele nostru. mimam o empatie de fatada... si cat de bine ne pricepem la a mima: mimam ajutorul, mimam consiliere, mimam bucurie, mimam tristete, mimam ascultare, mimam rebeliune...si lista poate continua. singura chestie care nu reusim sa mimam e sa ne mimam pe noi...
o fata, venita din moldova... aka republica moldova, mi se plangea la un moment dat ca noi romanii suntem ciudati. am inceput sa rad, crezand ca e o gluma, dar cand am vazut ca ea ramane serioasa si e jignita de rasul meu zgomotos, m-am oprit brusc si am intrebat-o de ce zice asa ceva? la care ea imi povesteste:
" pai, veneam de la magazin si in curte (n.red. curtea caminului din marasti) ma intalnesc cu un cunoscut care venea spre mine:
el: salut.
eu: salut.
el: ce mai faci?
eu: pai nu ma simt foarte bine ca...
si spre stupoarea mea m-a lasat vorbind singura. eu ma oprisem in drum cand m-a intrebat ce mai fac si eram pregatita sa ii spun ceea ce fac, dar el a continuat sa mearga. m-am simitit foarte jignita"


si continua sa imi spuna ca noi adresam cuvinte si intrebari fara sa ne intereseze raspunsul. cladim relatii de fatada, doar ca sa nu apara momente ciudate cand ne intalnim pe strada. ca pentru noi "ce faci?" e de fapt un al doilea salut si nu se asteapta raspunsul la intrebare, pentru ca nu ne intereseaza.

daca stau si ma gandesc, are dreptate. ce faci-ul care il spunem noi, nu prea are valoare de intrebare ci mai mult de pseudo-relationare. pentru ca daca ar avea valoare de intrebare si chiar am sta si am asculta raspunsul, asta ar insemna sa relationam cu persoana respectiva. sa acceptam invitatia in lumea ei. sa luam contact cu durerile si bucuriile ei. dar cum sa iei parte la asa ceva cand esti satul de ale tale?

probabil de aceea suntem asa buni la mima. mimam intrebari si raspunsuri si toti se simt bine. mai bifam o relatie "buna". si la finalul zilei, cand rememoram activitatile si relatiile cladite si suntem fortati sa fim sinceri cu noi... plangem in ascuns ca suntem singuri.

am auzit pe cineva spunand ca:" dintre toate lucrurile, cel mai greu de mimat mi se pare a fi adevarul. mai am un pic si reusesc sa il mimez si pe acesta..."

14 Comments »

  • gravatar neimportant

    chiar daca de ceva vreme nu am mai comentat nimic, nu e din cauza ca nu am citit, pentru ca am citit, dar prefer sa ma gandesc sau sa meditez la ceea ce ai scris decat sa las un coment "de fatada".
    Nu stiu cum ai nimeric subiectu asta, dar pentru mine, cel mai penibil lucru si care nu-l suport la oameni e sa-i vad cum mimeaza.ii urasc, ii detest !!!
    uneori imi doresc sa nu-i fii intalnit niciodata, atata de mult urasc mimatul.
    Urasc sa ii vad cum cum mimeaza "prietenia noastra buna" si mi se face scarba de ei numa cand ii privesc.
    Mi se pare cel mai josnic atribut care si-l poate insusi cineva.
    Si pe langa asta, eu trebuie sa raspund cu aceasi mima, cu un zambet in totalitate fake, prin care sa transmit un "totu'i okey", ca persoana aia sa nu-si dea seama ca m-am prins ca totu-i de fatada si sa nu se simta prost.

  • gravatar Seby

    mishule...asta ii adevarat si io la fel fac...se vede ca is roman?:))
    fain ai scris. nu ne mai lasa sa asteptam asa mult un post viitor bravo! :*

  • bine sebyca... o sa incerc sa fiu mai prompt:D

  • gravatar yonne

    @neimportant...ciudat cum acuzi cu asa vehementa pe cei care mimeaza, iar la final tu insuti spui ca faci acelasi lucru...:-"

    o sa spui k nu e acelasi substrat la mima, dar tot mima e...adevarul e ca toti o facem, uneori chiar din nesimtire, alteori din necesitate, chiar si din bun simt

    adevarul e ca e destul de scump pretul sinceritatii...convenabil ne implineste mai mult...

    "Merge baba duminica dimineata la biserica si se apuca de sarutat toate icoanele..intra preotul si o vede, privind-o cu o stimata consideratie se apropie si cu respect ii face o mica rectificare: "maica, vezi ca tocmai l-ai pupat pe dracu" la care baba, cu toata sinceritatea doar ei caracteristica ii raspunde: "lasa, maica, asa e frumos, sa te pui bine cu toata lumea" ."

  • =))))))))))) foarte tare yonne

  • gravatar neimportant

    "o sa spui k nu e acelasi substrat la mima, dar tot mima e...adevarul e ca toti o facem, uneori chiar din nesimtire, alteori din necesitate, chiar si din bun simt"

    E adevarat, fac acelasi lucru, pentru ca nu vreau ca cel care mimeaza cu atata talent sa se simta prost din cauza mea.Cred ca din bun simt fac acelasi lucru.E gresit, dar cum ai zis si tu, daca m-as purta normal si as merge pe 'adevar' si nu as raspunde la fel, pot sa-ti spun sigur ca relatia mea cu acele persoane nu ar mai fii la fel din punct de vedere 'calitativ'.Astfel, prefer ca sa fiu si eu pătat decat ca ei se supere din cauza mea.

  • gravatar ema

    sigur a intrebat ce mai faci? poate vrea sa zica ce faci? si cand si-a dat seama ca tipa respira, umbla si probabil si gandeste a realizat cat de stupida e intrebarea si a zis "mai bine imi continui drumul"

  • gravatar yonne

    ya claro, ema, de acum incolo asa o sa iti raspund cand ma intrebi ce fac: esti atat de stupida incat sa iti dai seama ca respir si umblu?

    uite ca de data asta n-am mimat si am fost sincera..better?¿ i doubt it:-"

    sa vedem care suntem mai insesibile...tu sabes ke te kiero...asa insesibila cum esti:*

  • gravatar yonne

    "n"-ul asta cum se ascunde...*inseNsibila

  • gravatar ema

    yonne, se mai intampla sa zici chestii fara sa iti dai seama ce ai zis... unii mai vorbim si fara sa gandim... unii facem lucruri din obijnuinta sau din inertie... si unii ne prefacem interesati cand nu ne intereseaza... poate tu nu, poate tipul ala da...

  • gravatar yonne

    si altii ne prefacem neinteresati cand ne intereseaza...:-"

  • gravatar irina

    frumos spus...adevarat adica..
    m-am saturat de cei ce'mi spun "ce faci" si pleaca

  • eu una nici nu ma mai obosesc sa ma oftic pe individ in sine ci mi-as da mie palme ca prinsa mereu in valtoarea situatiei dau dovada de o naivitate crasa si nu sesizez subtilitatea "conversatiei" fiindca si acum, la venerabila mea varsta de 23 de ani [si in contextul unei societati egocentriste si zguduita de probleme mult mai arzatoare decat starea de spirit a unui singur individ] tot mai am impresia ca mai exista oameni pe care chiar sa-i intereseze pe bune "ce mai fac" [dar promit sa ma tratez ca nu se mai poate asa]. nu stiu daca intr-o situatie de genul celei descrise de tine pici de fraier sau de prost sau de sarac cu duhul dar vina pt insuccesul acestor mini-proiecte spontane de socializare eu zic ca se imparte chit la ambii parteneri: cel care "crede" si raspunde sincer ar trebui sa se auto-sanctioneze pt naivitate, iar cel care a intrebat si "s-a spalat apoi pe maini" merita batut cu popcorn in piatza publica pt ca a avut nesimtirea sa profite de ea.parerea mea.


    o zi buna!


    P.S: btw, ce mai faci?!

  • imi place ideea cu batutul cu popcorn in piata publica:))
    cat despre raspunsul la p.s.... uhm... nu stiu daca sa iti raspund sau nu:)

Leave a comment