"bunul" samaritean...


cum am ajuns aici? unde am gresit? cine ne-a pervertit in halul acesta?

acum ceva vreme, sa tot fie vreo 10 luni, ieseam de la firma unde prestam serviciul "in folosul comunitatii" si ma indreptam spre Calea Turzii,ca sa merg acasa folosind transportul in comun:"ia-ma nene". apropiindu-ma de Regionala, vad o batranica chinuindu-se sa isi duca plasa plina de zarzavaturi. cand am vazut-o, a inceput in mine o adevarata lupta: sa o ajut? sa nu o ajut?

vezi tu, in mine analizam foarte logic motivatia in a o ajuta: are nevoie de ajutor. de ce sa o ajut? oricum nu primesc nimic; da` poate nici nu are nevoie de ajutor, ce-or sa zica ceilalti cand or sa vada ce fac? nu vreau sa ma fac de rusine....

si multe alte ganduri de genu asta imi strabateau fiinta. intr-un final, mi-am luat inima in dinti, m-am apropiat de dansa si am intrebat-o:" va pot ajuta cu ceva?" femeia se uita la mine mirata si ramane blocata vreo cateva secunde... dupa care imi zice:"plasa... ii un pic grea si eu am probleme cu respiratia..." i-am zambit si am apucat plasa si ne-am continuat drumul.

dar va jur ca era speriata.

ne-am inteles sa o ajut sa isi duca bagajele pana in statia de troleu, deoarece ea de-acolo lua nu stiu ce troleu si era pe deasupra si in drumul meu.
cei 120 de metrii cat am ajutat-o, au fost cei mai lungi din viata mea. mi-a parut rau ca o ajutam. a inceput o discutie penibila si fortata.

am ajuns in statia de troleu si s-a urcat in primul troleu care se intampla sa intre in statie. sunt sigur ca nu era troleul ei. dar vroia sa scape de mine.

pentru prima data m-am simtit ca si un infractor. am provocat frica si nesiguranta fara sa imi dau seama. am vrut sa fac un bine si mare mi-a fost mirarea cand mi-am vazut rasplata...

sincer, nu e prima baba pe care o ajut. si niciodata nu am cerut sau asteptat ceva de la persoanele pe care le-am sprijinit, dar pana acuma nu mai fusesem tratat in felul acesta. mi-a fost rusine de mine.

in fiecare din noi exista bunatate si dorinta de a ajuta. dar nu ne place sa fim ajutati. adica vrem sa fim ajutati doar in anumite conditii: te platesc ca sa ma ajuti; cu alte cuvinte: eu decid cat ma ajuti si cum ma ajuti.

am devenit atat de paranoici incat cautam motivatia ascunsa in spatele oricarui gest altruist??
cred ca lumea s-a prea telenovelizat sau otvelizat... sau ceva s-a intamplat.
cum am ajuns aici? unde am gresit? cine ne-a pervertit in halul acesta?

8 Comments »

  • gravatar Anonim

    de ce n'ai oprit'o? :O
    mishu mishu ...

  • gravatar Alex

    Apoi ce te miri... ce sa astepte saraca baba de la unu cu paru mare si cu barba ca tine :D

  • gravatar pingu

    Invatatoarea: Copii ce fapte bune ati facut in vacanta?
    Ionel: Eu doamna invatatoare am ajutat o batranica sa treaca strada.
    Vasile: Eu doamna invatatoare l-am ajutat pe Ionel sa o treaca strada pe batranica.
    Mihai: Eu i-am ajutat pe Ionel si pe Vasile sa treaca batranica strada.
    Incatatoarea: Pai de ce a fost nevoie de 3 oameni sa treaca o batranica strada?
    Mihaiai: Pai daca nu vroia sa traca! :))

  • bine mai alex... la asta nu m-am gandit:))

    pingu.. stiam bancul... da` cu toate astea m-a amuzat:D

  • gravatar CumMioPusMamaNume

    mah mishu ce fel de discutie a inceput...?? :> :)))

  • gravatar neimportant

    Bunele instincte de obicei, va spun ceea ce sa faceti cu mult inainte de a va da seama. - M.B.

    mi se intampla de multe ori si mie sa fac unele lucruri doar daca ma aleg si eu cu ceva.
    recent, am inceput sa gandesc la fel si in legatura cu prietenii pe care ii am.
    daca sunt prieten cu ala, cu ce ma aleg ?
    am ajuns la un nivel de egoism care ma face sa ma gandesc intai la rasplata pe care o am daca fac un lucru.
    chiar daca platesc un pret mare, gen, imi 'tradez' prietenii, daca iasa bine pentru mine, e okey.
    am ajuns la concluzia ca altruismul costă..si din pacate uneori e prea scump..si este intr-o continua scumpire..

  • gravatar yonne

    nu cred k in asta consta bunatatea...nu cred k Isus cand a facut vindecari s-a gandit: oare mie ce imi iese?¿ mai mult...a vindecat si pe cei care apoi I-au multumit, si pe cei care apoi L-au scuipat si nu imi amintesc sa fi zis k I-a parut rau:-"
    "Luca 6:33 Dacă faceţi bine celor ce vă fac bine, ce răsplată vi se cuvine? Şi păcătoşii fac aşa"

    deci: nu cauta rasplata de acum...k sa nu ti se scada de dincolo...nu uita versetul cu un singur pahar daca dai in Numele Lui, nu iti vei pierde rasplata...

    si inca ceva, decat sa fac un favor numa k sa primesc eu ceva in schimb, asta anuleaza orice bunatate, e pur materialism...daca ceilalti ar sti intentia "bunatatii" mele cred k mai degraba s-ar lipsi de favorul meu ...care dupa parerea mea as crede k ma pune in lumina reflectoarelor cerului k sunt bunatatea intruchipata...sa nu ne inselam

  • sa ne punem un pic in locul babutei....intr-o societate ca asta,cu putinul pe care ea il are uneori in sacosica...poate ii era teama.poate dupa ce v-ati despartit chiar a apreciat gestul.de fapt,sunt 100% convinsa de asta.

Leave a comment