mai bine critica-ma!!!


Noica zicea la un moment dat in al lui Jurnal Filozofic: "Când mă laudă cineva, mă cuprinde panica: dacă ar afla tot ce nu ştiu, tot ce nu sunt? Când mă condamnă, mă simt liniştit: sunt totuşi mai bun decât atât."
si multa vreme mi s-a parut fascinanta afirmatia lui si imi placea sa ma regasesc in ea de fiecare data cand ma lauda cineva sau cand eram criticat... si dupa o vreme, am ajuns sa realizez ceva: am mult mai multe citate pentru atunci cand sunt criticat sau cand falimentez in vreo actiune decat fata de atunci cand reusesc sau am sorti de izbanda.
asta ar avea cam doua concluzii: fie sunt un om obisnuit cu esecurile, fie nu imi place sa castig.
cei care ma cunosc, stiu ca nu imi place sa pierd... sa naufragiez... si atunci unde e problema?
sunt foarte multi care isi plang de mila fara sa isi dea seama; care tin cu dintii de trecut si prefera sa se autoflageleze si sa isi automutileze sufletul. oameni care se simt mult mai bine atunci cand sunt zdrobiti si sunt rusinati atunci cand sunt purtati pe umeri si li se dau lauri de invingator...
cateodata cand mi se face un compliment... nu ma cuprinde panica ci pur si simplu sunt jenat si nu stiu cum sa raspund. in schimb la critici... bring it on!
stiti de ce nu avem o clasa politica buna? stiti de ce ne multumim cu ce avem? stiti de ce suntem deprimati si deprimanti? stiti de ce acceptam ideologia vestica? stiti de ce suferim atata?
pentru ca ne simtim confortabili in suferinta. suferinta ne place. suntem putin masochisti.
nu ma credeti? nu va cer sa priviti la voi. priviti in jurul vostru si o sa vedeti ca am dreptate: toti se plang de ceva, da` nimeni nu face nimic. toti asteapta sa fie mangaiati dar nimeni nu mangaie... intotdeauna problemele mele sunt mai mari ca ale tale...
refuz sa cred ca suntem un neam de ratati si de suferinzi cronici.
trebuie doar sa ne vindecam durerea, sa ridicam capul sa mergem inainte si sa zambim la fiecare compliment primit si sa raspundem cu un zambet calm:"multumesc!"

8 Comments »

  • gravatar Anonim

    Omul e prea slab, prea obosit pasind il lumea asta nebuna..ca sa mai face ceva pt el:)

  • gravatar Diana

    scuze de greseli...oboseala:D

  • gravatar Anni

    parerea mea e ca schimbarile nu vin, fie pt k suntem prea obisnuiti cu rutina cotidiana, fie dezamagiti de incercarile anterioare esuate de a iesi din rutina; gen: de maine imi schimb jobul si pe cand sa faci un pas in fata iti dai seama k "bah, mi-am taiat craca de sub picioare" sau ai impresia ca esti gata sa pasesti spre abis, neavand multe optiuni si atunci, data aviatoare stai in cuibul tau...sau, azi o sa daruiesc mai multe imbratisari si ti se intampla ca in ziua aia tu sa fii cel cu nevoie mai mare de a fi imbratisat si nu se gaseste nimeni sa o faca... mereu am sustinut ca atunci cand omu vrea ceva cu adevarat, merge pana in panzele albe pt a abtine acel ceva... si sustin asta in continuare

  • gravatar ala mic si verde

    adica: i`ll follow you until you love me ?

  • gravatar Anonim

    Ai dreptate, Lev Tolstoy spunea ca "toti se gandesc sa schimbe lumea, dar nimeni nu se gaseste sa se schimbe pe sine". Trist dar in majoritatea cazurilor e adevarata vorba; esti un bun critic, vezi problemele dar din pacate te opresti acolo.Depaseste etapa asta, se poate si depinde doar de alegerea ta. In ceea ce priveste raporterea noastra la succes sau esec(lauda, critica)statisticile spun ca dintr-o suta de oameni care fac fata suferintei, doar unul face fata succesului Eu zic:FII TU ACEA PERSOANA

  • anonim, imi place comm-ul tau:)

  • gravatar rareori

    fain ai scris mah mishu :)
    noua ne place sa fim cel mai prost,bolnav,suparat si .... multe "calitati" de genu si am ajuns sa facem o cursa care devine cel mai neajutorat.Cam asta e scopu noustu...a romanilor in general.
    Cand eram mic ca sa primesc o ciocolata plangeam...
    acum am crescut :)

  • mersi mai raducule:D

Leave a comment