Generatii sau GNratzii


aseara, am iesit la o mica socializare cu putinii cunoscuti si prieteni ramasi in orasul formarii mele... si in grupul in care eram, grup destul de pestrit de altfel, in materie de ani, era si o prunca de 15 ani cu pierce-uri, vopsita si care la fiecare chestie mai interesanta ne atragea atentia cu un OMG foarte bine pronuntat. initial ma gandeam ca e mai credincioasa de felul ei... mai apoi mi-am dat seama ca era un automatism...


am inceput sa ma gandesc la diferentele generatiilor noastre...ca noi faceam lucrurile altcumva, ca noi bateam toata ziua mingea sau ne jucam ascunsea, sau mima sau frunza sau cate si mai cate....si ei se joaca toate acestea... dar virtual evident... (desi m-am bucurat de cativa dintre ei care au fost ieri cu bicicletele cam 30 de km)
fiintei respective ii pot spune ca am avut mai multa vacanta decat scoala are ea... lucru care nu va face niciodata sa cada zidurile care apar in calea comunicarii dintre noi, eventual ma poate face pe mine sa arat mai snob...

era o vreme in care erau diferente intre generatii. dar intre generatii de genul bunici, parinti, copii.
astazi nu cred ca se mai poate structura totul asa. deoarece sunt diferente majore intre cei de anii mei si cei care sunt cu 5,6 ani mai mici ca noi... ce sa zic de cei cu 10 ani mai mici...si lista continua.

problema consta in prejudecatile noastre... si ca sa folosesc vorba fatucii:"OMG", da` avem suficiente, sau cel putin am suficiente, dupa cum imi tot arata alta persoana aseara...
nu cred ca putem intelege generatiile care vin dupa noi prin prizma asteptarilor care le-au avut altii de la noi. noi suntem inca o generatie intermediara... daca noi nu putem sa ii intelegem pe cei care vin dupa noi... ce sanse au cei care sunt mai mari ca noi?

desi nu cred ca se mai pune problema intelegerii... pentru ca am observat o chestie: e mai usor sa catalogam o persoana si sa o mentinem intr-o anumita categorie, decat sa te apuci sa o intelegi. nimeni nu mai vrea sa inteleaga pe nimeni, pentru ca toti au dreptate.

si din cauza ca toti au dreptate, si inca o dreptate oarba, care nu poate fi conturbata de niciun argument valid, ne trezim cu asa numitele conflicte dintre generatii. de ce le zic asa numitele?
pai simplu. nu sunt conflicte. sunt doar neintelegeri bazate pe prejudecati.

ceva care sa va mai destinda:)

La şcoală, învăţătoarea le explică copiilor fenomenul deosebit ce va avea loc la prînz:
- Copii, astăzi la ora 14 va avea loc o eclipsă de soare. Să urmăriţi fenomenul cu atenţie…
Curios, Bulă din ultima bancă:
- Ne dati si link-ul?

19 Comments »

  • mishu.. stiam bancu asta.. :D
    referitor la post..hmm.. eu sunt mai mic cu 4 ani decat tine, cred sau poate 3.. si totusi si eu simt la fel diferenta dintre generatii.. iau generatia tatalui meu si ma minunez cand o compar cu generatia mea care e cum ai zis tu: intermediara, mai apoi iau generatia celor mai mici decat mine,care vin un urma mea..

    de multe ori l`am auzit pe tata:"ma, ia si tu o carte si citeste" si eu raspundeam:"las ca citesc cartea online" si de multe ori ii ziceam ca mai multe invat online, citind mai mult, decat sa citesc cateva foi..

    chiar si cand inca eram la liceu prin clasa 11. 12 ma uitam cu colegii la cei din clasa 5,6 cum cresteau si ce diferiti sunt fata de noi, dar noi fata de cei mai mari ?

    lumea se schimba si totusi eu as vrea sa fie ca vremea lui tata.. zic pentru mine.. toti ceilalti de pe vremea tatalui meu sunt mai culti, au citit mai mult, au un vocabular mai cult, de toate.. si cand ne uitam la noi.. nu suntem in stare sa scriem o compunere.. vai de noi.. si vai de restu mai mici..

  • caline, stii de ce sunt mai culti cei din generatia parintilor nostrii? pentru ca nu aveau netu care sa le rapeasca timp, sau programe la tv... sau cate si mai cate.
    refugiul lor era cartea:)

    sincer ma bucur cand vad ca nu totul e pierdut... cand vad ca mai sunt pusti care pun mana pe carte sau pur si simplu ies afara si merg cu bicicletele sau stau la o barfa mica face 2 face:)

  • din partea mea... cred ca am sa pun curand mana pe alta carte.. am citit una de curand si am ramas impresionat.. recuperez si eu ani buni de bezna :D

    si da.. tru faza cu parintii nostrii care nu aveau computere.. numa cu becuri si monitoru lor era cartea..

  • :D

  • gravatar melisa

    1. cand eram copii mergeam cu masini care nu aveau centuri de siguranta , nici airbag..
    2. sa calatoresti in partea din spate a unui camion, era o plimbare speciala...chiar si acum ne amintim...
    3.patuturile noastre erau pictate cu vopsele pe baza de plumb!
    4.nu aveam inchizatori speciale pentru copii la flacoanele de medicamente, in bai, la usi ...
    5. Cand mergeam cu bicicleta, nu purtam casti de protectie.
    6. am bautfiecare dintre noi apa de la furtunul de udat florile din gradina bunicii, in loc de apa minerala din sticla.
    7.stateam ore in sir sa ne facem rotile.Cei norocosi care aveau si o strada in panta isi dadeau drumul de la capatul strazii, iar la jumatatea drumului isi aduceau aminte ca nu au frane :)) Dupa cateva "intalniri" cu tufisurile verzi, am invatat sa rezolvam si aceasta problema. Pai da, ca noi stricam tufisurile, dar nu ajungeam sub rotile masinilor :))
    8.Cand ieseam sa ne jucam, singrua conditie era sa venim in casa la apusul soarelui.
    9. scoala tinea pana la 12, ajungeam acasa sa mancam de pranz.nu aveam telefoane mobile,asa ca nimeni nu putea sa ne gaseasca. Ce bine era, nu?? :)
    10.Ne zgariam, ne faceam tot felul de zgaibe, ne fracturam o mana, un picior,pierdeam un dinte, dar nu era nici o reclamatie pentru aceste incidente la politie.vina era in totalitate a noastra.
    11.mancam biscuiti si prajituri, paine cu unt, am baut atatea bauturi cu zahar..si nu cu zaharina sau alti indulcitori,si nu am avut niciodata prb cu greutatea,pt ca ne jucam mereu in aer liber.
    12.am impartit un citric la patru, band din aceeasi sticla si nimeni nu a murit din asta.
    13.nimeni nu a avut Playstation,Nintiendo, X box, jocuri video, televizor cu 99 de canale,aparate video, telefoane celulare personale,calculatoare,chatroom pe internet...in schimb aveam PRIETENI
    14.ieseam afara cu bicicletele,sau mergeam pana la casa unui prieten,sunam la usa,au pr si simplu intram fara sa batem la usa.El era acolo, nimeni nu se supara si ieseam la joaca impreuna.
    15.Da! Sa iasa din joc! afara,in lumea cruda,rea!Fara plangeri la politie!
    Cum am facut? Ne jucamcu betze si mingi,alcatuiam echipe pt a juca "o partida". nu toti eram alesi si nimeni nu se supara; nu se ajungea ca vreun prieten sa aiba traume psihologice.
    16.unii dintre noi nu eram oarte buni la scoala.in studentie,daca pierdeam un an, il repetam.nimeni nu mergea la psiholog, la psihopedagog,nimeni nu suferea de dislexie,nici de probleme de lipsa de atentie...pur si simplu rpeta anul si avea o a doua sansa.
    17.Aveam libertate,stari proaste,succese,esecuri,responsabilitati ...si am reusit sa invatam sa le gestionam

    Marea intrebare a generatiei de azi cred ca e: "Cum am reusit sa supravietuim?" si mai ales sa fim persoanele care suntem acum?
    In mod sigur veti spune ca eram plictisitori, dar am fost foarte fericiti!

  • sper ca nu v-am plictisit :))
    am primit asta pe email mai demult . mi se pare f adevarata. in e-mail e insotita de imagini la fiecare faza.super tare :)

  • melisa.. noi plictisitori? nu cred ca era careva care sa se plictiseasca... toti aveam ceva de facut... stiam cu ce sa ne ocupam timpul, visam... hehe si inca visam cu ochii deschisi:)

    poate suntem plictisitori pentru cei de acuma... da` noi nu am fost plictisiti:D

  • nici nu ajungea timpul : " mai mai lasa-ma cinci minute! vin imediat!" pe cand azi,nu stiu parintii cum sa isi scoata copilul afara din camera :)), de la comp

  • inca 5 minute mama si vin sus... si apoi mergeam pe furis sa beau apa rece... ca de ma prindea ca beau apa rece dupa ce am venit de la joaca.... ioi:))

  • toolai ca aproape mi`or dat lacrimile cand mi`am adus si eu aminte de vremurile trecute.. pana la varsta de 13 ani.. cand am primit primu telefon mobil.. atunci s-a rupt firu.. :D

    "tati ma mai lasi pana la 22:00 ca stau cu X/Y, el/ea ii mai mare si are grija de mine.."

  • gravatar Anonim

    Nu mai folosii cuvantul "chestie" ca nu suna bine. Chestie - ce e chestie?
    De ce lumea crede ca generatia lor e mai deosebita si mai buna dact cele viitore? Eu imi amintesc de o fabula: Cainele si Catelul - sigur ai invatat-o in scoala primara! In blogul tau eu tot aud Cainele latrand si plangandu-se de cal dar la catei nici nu vrei sa le dai o sansa!

  • nu stiu daca stii anonimule dar chestie vine de chestiune. iar pentru chestiune avem asa:

    CHESTIÚNE, chestiuni, s.f. 1. Problemă, temă etc. de care se preocupă cineva. ♢ Expr. (Lucrul, problema, persoana etc.) în chestiune = (lucrul, problema etc.) despre care este vorba în discuția respectivă. ♦ Întrebare pusă unui elev, unui candidat etc. 2. (Fam.) Întâmplare, fapt divers. [Pr.: -ti-u] – Var.: chéstie s.f.] – Din fr. question, lat. quaestio, -onis.


    CHESTIÚNE s. 1. v. problemă. 2. problemă. (~ care se pune este următoarea ...) 3. afacere, interese (pl.), problemă, treabă, (pop. și fam.) daraveră, (reg.) tamjă, (înv.) negoț. (Și-a rezolvat toate ~ile.) 4. lucru, poveste, pricină, problemă, socoteală, treabă, (înv.) madea, (rusism înv.) predmet. (S-a lămurit ~ aceea?) 5. v. întâmplare. 6. v. întrebare.

    asta doar asa ca ma explic de ce folosesc cuvantul chestie.
    cat despre catei.. well... mai au de ros niste oscioare...
    si nu cred ca am infierat chiar asa de tare aceste generatii viitoare pe cat as putea.
    data viitoare ai curajul sa te si semnezi.

  • foarte fain :)

  • multumesc anne:)

  • gravatar Anonim

    Nu e vorba de curaj, dar pur si simplu nu am chef sa imi fac account aici si e mai simplu sa selectez profilul anonim! Ma faci sa rad!!!

    Sunt Lia

    Chestie/ chestiune e un cuvant care il folosesti cand vocabularul ti-e limitat. Avoid it!

  • well lia draga, chestia e ca sunt o persoana cu vocabularul limitat... ai mei nu mi-au cumparat dex-ul ca sa il citesc... asa ca trebuie sa ma folosesc de chestiile care le cunosc....

    nu trebe sa iti faci cont ca sa te semnezi:P

  • gravatar yonne

    well..mishu, nush exact cati ani ai, dar am mai putini decat tine, si pe la mine pe la razboieni am facut tot ce scrie in postul tau si in ceea ce a scris melisa, by the way: b-e-a-utiful:D

    si am facut si ceea ce zici k fac cei de dupa tine, sunt la curent cu OMG, cu EMO, cu net, cu tot...

    cred k o frumusete are fiecare, si mai mult de atat, fiecare e liber sa aleaga...si fiecare trage sau se bucura dupa alegerile lui...nu exista unu care sa aiba mai multa dreptate, cum ai zis si tu, dar daca ne-am asculta ceva mai mult unii pe altii am ajunge sa avem mult mai multe experiente faine :D

    over:D

  • gravatar yonne

    "Viata e schimbare. Dezvoltarea e optionala. Alege cu intelepciune." Karen Kaiser Clark.

  • yonne... mie imi place adaptarea: imbatranirea e obligatorie; maturizarea,ba.

Leave a comment