Prostia ta ma deprima


taci! prost!  doo cuvinte care daca sunt bine pozitionate intr-o conversatie, vor inflama spiritul celuilalt, facandu-l sa isi piarda concentrarea pe baza de nervi, moment in care, tu vei iesi victorios. optimistic vorbind. evident.

adica, eu stiu ca trebuie sa fim obiectivi si conform practicilor "political correctness", trebuie sa minimalizam impactul care am putea sa il avem asupra celorlalti, adica sa fim cat mai egali cu putinta. ok, hai sa va explic in termeni simpli: nu ai voie sa il faci pe om prost, nici daca put actiunile dupa el, ca nu cumva sa se simta jignit.

nu stiu daca  numai eu  fac asta sau si altii, dar eu recunosc ca am cel putin doo tipare de comportament. una fata de prieteni si una fata de cunoscuti. la unii le permit cuvinte mai acide, iar la altii nu. iar daca se intampla ca cei din a doua categorie sa isi permita cuvinte mai dure la adresa mea, simt brusc rotatia pamantului si nevoia mea inerenta de a fixa omul respectiv  la locul lui in constelatia tampitilor.

teoretic, cuvintele spuse de un cunoscut, ma refer ca cele doo de mai sus, nu ca ne dor, ci mai mult ne revolta. revolta din aia:"cum iti permiti sa imi zici asa ceva? nici macar nu ma cunosti". desi nu inteleg de ce trebuie sa folosim :"nici macar nu ma cunosti". oare sa fie adevarata vorba:"cine se scuza se acuza?"

eu zic ca mai tare ar trebui sa ne doara cuvintele spuse de prieteni. ca ei macar stiu ce vorbesc. adica ei ne cunosc. si totusi alea le tratam cu indiferenta, in cel mai bun caz le consideram glume. si radem una buna si mergem mai departe. o gluma buna e ca si o minciuna buna. e aia care are cat mai mult adevar in ea.

ma intreb daca sunt fatarnic pentru ca simt nevoia sa corectez pe cineva care ma dojeneste, sau pentru ca ma apuca rasul cand un prieten incearca sa ma repuna pe calea cea buna. asta in virtutea faptului ca nu as fi pe calea buna. ceea ce ma indoiesc. am harta si busola.....

p.s.: am folosit cuvantul "doo" pentru ca ma amuza. stiu ca nu e corect. dar nu prea ma intereseaza. apropo, pentru cei mai slabi de gandire si fara gandire in patratele, sa stiti ca "doo" inseamna doua.

8 Comments »

Leave a comment